۲۷ مهر ۱۳۹۲، ۱۳:۲۱

جشن خرمن در قاسم آباد سفلی چابکسر برگزار شد

جشن خرمن در قاسم آباد سفلی چابکسر برگزار شد

رودسر – خبرگزاری مهر: جشن شکرگزاری برنج با اجرای بازی های سنتی بومی و محلی در روستای قاسم آباد سفلی چابکسر از توابع شهرستان رودسر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر ، جشن مزبور امروز به شکرانه پایان یافتن فصل برداشت برنج و به شکرانه این نعمت الهی و محصول خوب برنج  با اجرای بازی های سنتی بومی و محلی و اجرای موسیقی زنده محلی در زمین ورزشی شهدای قاسم آباد سفلی چابکسر برگزار شد.

بخشدار و رئیس ستاد برگزاری جشنواره ورزش های سنتی بومی و محلی چابکسر در حاشیه برگزاری این جشن در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این جشنواره با هدف احیای سنت ها و آئین شکرگزاری از خداوند متعال و ایجاد شور، نشاط و شادابی و همدلی بین مردم بویژه روستائیان برگزار می شود.

حسین رمضانخواه افزود : اجرای مسابقه کشتی گیله مردی، لافندبازی، چوپابازی، طناب کشی، نمایشگاه صنایع دستی بویژه چادرشب بافی  و پخت غذا و نان های محلی و اجرای موسیقی زنده سنتی محلی از جمله برنامه های این جشنواره است.

به گفته وی دو رکعت نماز شکرانه به پاس برداشت خوب محصول از سوی امام جمعه چابکسر اقامه شد.

به گزارش خبرنگار مهر ، در مسابقات کشتی گیله مردی که در اوزان سبک و سنگین برگزار شد در سنگین وزن پيمان اميري ،حسن رمضاني و فرشاد شعباني ودر سبك وزن كيوان قرباني، سروش بابايي و منصور سلطاني عناوين اول تا سوم را از آن خود كردند.

همچنين در بخش طناب كشي كه با شركت چهار تيم برگزار شد تيم زنده ياد اسماعيل زاده واجارگاه اول و تيم هاي دهياري قاسم آباد سفلي و زنده ياد اردشير واجارگاه دوم و سوم شدند.

در پايان اين جشنواره جوايز ارزنده اي به كشتي گيران و نيز در ساير رشته ها و بخش ها اهدا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این مراسم با حضور مهدوی مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری و رئیس هیئت ورزش های سنتی بومی و محلی استان گیلان، حجت الاسلام والمسلیمن کشاورز امام جمعه چابکسر، رمضانخواه بخشدار چابکسر، قدسی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان رودسرو جمعی از مسئولان شهرستان  رودسر و با استقبال چشمگیر و پرشور مردم منطقه برگزار شد.

کد خبر 2157943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha