۲۷ مهر ۱۳۹۲، ۱۶:۴۱

هوای زنجان ناسالم است/ گردو خاک میهمان ناخوانده پاییز زنجان

هوای زنجان ناسالم است/ گردو خاک میهمان ناخوانده پاییز زنجان

زنجان - خبرگزاری مهر: ورزش باد شدید همراه با گرد و غبار از صبح امروز شنبه باعث اعلام شرایط هوای ناسالم برای شهر زنجان شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، وضعیت ناسالم آب و هوایی که در حال حاضر در سطح شهر زنجان تدوام دارد در برخی نقاط شهر زنجان که دارای زمین های خاکی هستند باعث به هوا برخواستن گرد و خاک و ایجاد هوای ناسالم و کاهش فاصله و عمق دید برای مردم و رانندگان خودروها شده است.

 كارشناس هواي اداره كل حفاظت از محيط زيست استان زنجان در این خصوص در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: شرايط جوي موجب بلند شدن گرد و غبار و قرار گرفتن هواي زنجان در وضعيت ناسالم شد.

علي اسدي  افزود: با ايجاد تغيير در شرايط جوي اين استان، از ساعات اولیه صبح روز شنبه تمام مناطق زنجان شاهد هوايي گرد و غبار گرفته است.

وي ادامه داد: ميزان گرد و غبار موجود در هواي زنجان هم اكنون ۳۱۵ ميكرون گزارش شده كه اين ميزان بر اساس شاخص ذرات زير ۱۰ به توان منفي ۹ ناسالم محسوب مي شود.

اسدي ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته وضعيت هواي اين استان در شرايط استاندارد قرار داشت.

كارشناس هواي اداره كل حفاظت از محيط زيست استان زنجان گفت: حضور در چنين شرايطي براي افرادي كه داراي بيماري هاي قلبي و ريوي و حساسيت تنفسي هستند، توصيه نمي شود و اين افراد تا حد امكان از خانه خارج نشوند و در صورت لزوم براي خروج از منزل به حتم از ماسك استفاده كنند.

کد خبر 2158198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha