۲۸ مهر ۱۳۹۲، ۱۰:۳۷

گزارش خبری مهر؛

سوارکاران ایران برای حضور در بازی‌های آسیایی از اروپا اسب قرض می‌گیرند!

سوارکاران ایران برای حضور در بازی‌های آسیایی از اروپا اسب قرض می‌گیرند!

مشکلات قرنطینه اسب‌های شخصی سوارکاران کشورمان شانس آنها را برای حضور در بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون تا حد زیادی کاهش داده و به نظر می‌رسد ورزشکاران کشورمان باید برای شرکت در این بازی‌ها با هزینه شخصی اسب‌های اروپایی‌ها را قرض بگیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، در فاصله کمتر از یک سال تا شروع بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون کره‌جنوبی هنوز تکلیف حضور سوارکاران ایرانی در این آوردگاه بزرگ ورزش قاره کهن مشخص نیست با این حال مسئولان فدراسیون سوارکاری تلاش‌های خود را از مدتها قبل آغاز کرده‌اند تا بعد از اعزام اسب‌های شخصی سوارکاران کشورمان به کشور آذربایجان، بتوانند مجوز حضور آنها را در اینچئون بگیرند. تلاش‌هایی که هنوز به نتیجه نرسیده است.

بحث اعزام سوارکاران کشورمان به بازی‌های آسیایی در هفته‌های اخیر به صورتی جدی‌تر از قبل پی گرفته شده و در کمیته تیم‌های ملی فدراسیون سوارکاری نیز جلسات مختلفی در این باره برگزار شده تا شاید راهکار تازه‌ای برای متقاعد کردن کره‌ای‌ها پیدا شود و سوارکاران ملی‌پوش کشورمان بتوانند با اسب‌های شخصی به این بازی‌ها اعزام بشوند. در آخرین نشست این کمیته مقرر شد تا مکاتبات تازه‌ای با فدراسیون سوارکاری کره‌جنوبی انجام گیرد تا همه شرایط ورود اسب‌های ایرانی به این بازی‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

این تلاش‌ها در حالی ادامه دارند که کره‌ای‌ها تاکنون چراغ سبزی را برای اعزام اسب‌های شخصی سوارکاران کشورمان به بازی‌های اینچئون نشان نداده‌اند و بعید به نظر می‌رسد با توجه به شرایط قرنطینه‌ای که وجود دارد این اتفاق رخ بدهد با این همه رایزینی‌ها به ابعاد دیگر هم کشیده شده تا شاید این فرصت در اختیار سوارکاران ایرانی قرار گیرد و آنها بتوانند در این بازی‌ها با اسب‌های شخصی به رقابت بپردازند.

محمود حیدری سرپرست فدراسیون سوارکاری در این باره به خبرنگار مهر گفت: ما تلاش‌های چند جانبه‌ای را برای حل این مشکل آغاز کرده‌ایم و در این باره از سازمان دامپزشکی نیز کمک گرفته‌ایم. سازمان دامپزشکی با همتای کره‌ای خود مذاکراتی داشته و در خصوص قرنطینه اسب‌ها بحث‌های خوبی را مطرح کرده است تا شاید از این طریق بتوانیم به نتیجه برسیم و منتظریم تا پاسخ آنها را دریافت کنیم.

اما در صورتی که همه این رایزنی‌ها به بن بست برسد، چه راهی پیش روی سوارکاران کشورمان قرار خواهد گرفت؟ این پرسشی است که ملی‌پوشان کشورمان را با سردرگمی مواجه کرده است. بحث استفاده از اسب‌های آزاد اروپایی یکی از گزینه‌های مهمی است که به نظر می‌رسد ورزشکاران کشورمان باید آن را مد نظر قرار دهند.

سرپرست فدراسیون سوارکاری در مواجه با این پرسش به خیرنگار مهر، گفت: بله همینطور است. اگر کره‌ای‌ها به هر دلیل موافقت نکنند که با اسب‌های شخصی در این رقابتها حاضر شویم به سوارکاران این شانس داده می‌شود که با هزینه شخصی اسب‌های آزاد را مورد استفاده قرار دهند. در واقع آنها باید در اروپا اسب‌های مورد تایید را تهیه کنند و با آنها تمرین کنند. این اسب‌ها از اروپا به کره منتقل می‌شوند تا ورزشکاران کشورمان در بازی‌های آسیایی اینچئون با آنها مسابقه بدهند.

البته هنوز مسئولان فدراسیون سوارکاری از مذاکرات خود نا امید نیستند و با وجود اینکه به خاطر مشکلات قرنطینه اسب‌های شخصی سوارکاران کشورمان شرایط حضور در هیچ مسابقه‌ای غیر از آذرباییجان را پیدا نکرده‌اند ولی آنها به دنبال این هستند تا در تورنمنت بزرگی مثل بازی‌های آسیایی به یکباره زمین‌های حضور اسب های شخصی سوارکاران ایرانی را فراهم کنند که چندان واقع‌بینانه به نظر نیست و به نظر می‌رسد سوارکاران از حالا باید به فکر پیدا کردن اسب‌های اروپایی و تامین هزینه‌های آنها باشند.

کد خبر 2158444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha