۲۸ مهر ۱۳۹۲، ۱۲:۱۸

ندیمی در نطق میان دستور:

دهک های پایین را در هدفمندی یارانه ها در اولویت قرار دهیم

دهک های پایین را در هدفمندی یارانه ها در اولویت قرار دهیم

نماینده مردم لاهیجان تاکید کرد:مردم حق دارند این سؤال را از ما بپرسند که آیا کمک‌های جبرانی یارانه نباید بر اساس قانون و درآمدهای خانوار توزیع شود. اگر قرار است به مردم کمک کنیم باید دهک‌های پائین را در اولویت قرار دهیم چرا که طبقات برخوردار نیازی به اینگونه کمک‌ها ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در نطق میان‌دستور یکشنبه مجلس با اشاره به اجرای طرح هدفمندی یارانه ها، گفت: مردم حق دارند این سؤال را از ما بپرسند که آیا کمک‌های جبرانی یارانه نباید بر اساس قانون و درآمدهای خانوار توزیع شود. اگر قرار است به مردم کمک کنیم باید دهک‌های پائین را در اولویت قرار دهیم چرا که طبقات برخوردار نیازی به اینگونه کمک‌ها ندارند. من بر خود حلال ندیده ام که از این یارانه استفاده کنم. دهک های بالا خودشان پیشتاز شوند و از این یارانه ها استفاده نمایند.

وی اظهار داشت: ما به امید آن بوده و هستیم که از فرصت‌های تحریم‌ها استفاده کنیم. حمایت از کارآفرینان، افزایش تولید داخلی، مدیریت منابع و سپردن برخی بخش‌های اقتصادی به بخش خصوصی از جمله این موارد بود و دولت سهم خود را با تعاونی‌ها و بخش خصوصی به مشارکت بنشیند نه این که هنوز رقابت‌های کاهنده و فرساینده مربوط به رقابت دولت با بخش خصوصی تکرار شود.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس ادامه داد: مردم از دولت انتظار دارند که بخش خصوصی وارد پروژه‌ها شود و حتی مسئولیت بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام و تمام شده را برعهده بگیرد.

ندیمی با تاکید بر اینکه مسئله کسری بودجه باید هر چه زودتر حل شود، تصریح کرد: از دولت نیز می‌خواهم که تخصیص بودجه‌های عمرانی به استان‌ها را تصریح کند.

وی با اشاره به اینکه باید در موضوع آموزش عالی تجدید نظر شود و توان دانشگاهی را در اولویت قرار داد، گفت: باید در مسئله پایان نامه ها تجدیدنظر شود و این پایان نامه ها با هدف حل مشکلات مردم باشد. این پایان نامه ها برای تولید مقاله در ژورنال های خارجی نوشته می شوند اما نمی‌توان این موضوع را تحمل کرد که هزاران مقاله از سوی دانشگاهیان ما برای حل مشکلات غربی‌ها تولید و در مجلات علمی آنها چاپ شود اما توقع کمک و حمایت از ایران را داشته باشند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه این مقدار سرمایه‌گذاری برای آموزش عالی نیاز کشور را با این روش‌ها حل نمی‌کند، ادامه داد: در زمینه آموزش و پرورش نیز با این مشکل مواجه هستیم و دیپلمه‌های ما از نظر مهارت و آموزش‌های فنی تنها به خواندن و نوشتن محدود می‌شوند.

ندیمی با بیان اینکه این مقدار سرمایه‌گذاری برای آموزش عالی نیاز کشور را با این روش‌ها حل نمی‌کند ادامه داد: در زمینه آموزش و پرورش نیز با این مشکل مواجه هستیم و دیپلمه‌های ما از نظر مهارت و آموزش‌های فنی تنها به خواندن و نوشتن محدود می‌شوند.

وی در ادامه نطق میان دستور خود با انتقاد از مسئله حذف آب روستایی در حوزه منابع، عنوان کرد: چرا برخی از دوستان موضوع آب روستایی را در حوزه حذف منابع نشانه گرفته‌اند؛ آیا روا نیست که روستایی‌ها آب، جاده، ورزشگاه و امکانات رفاهی داشته باشند.

کد خبر 2158639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha