۲۸ مهر ۱۳۹۲، ۲۰:۴۵

خجسته به مهر خبر داد:

اصلاح بندی از قانون انتخابات در کمیسیون شوراها برای حضور نابینایان در مجلس/ حضور صالحی امیری در کمیسیون شوراها

اصلاح بندی از قانون انتخابات در کمیسیون شوراها برای حضور نابینایان در مجلس/ حضور صالحی امیری در کمیسیون شوراها

رئیس کمیسیون شوراها از اصلاح بند 6 ماده 28 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: از این پس نابینایان می توانند کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی شوند.

امیر خجسته در گفتگو با خبرنگار مهر، از بررسی طرح اصلاح بند 6 ماده 28 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در نشست امروز کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس خبر داد و گفت: افراد نابینا و کم بینا از جمله گروههایی هستند که با وجود برخورداری استعدادی شگرف از دستیابی به فرصتهای شغلی برابر با سایر آحاد جامعه محروم ماندند.

وی با اشاره به بندی قانون اساسی در خصوص رفع تبعیضات ناروا در شرایط مساوی و برابر در حقوق سیاسی و اجتماعی برای همه شهروندان به ویژه معلولان نابینا و افراد کم بینا بیان داشت: نظر به تجربه نمایندگی افراد نابینا و کم بینا در مجالس قانون گذاری دنیا واضح است این دست از افراد در صورت برخورداری از شرایط نمایندگی و وجود فناوری های نوین قابلیت هایی فوق العاده ای در این زمینه خواهند داشت.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هیچ مشکلی برای مسوولیت فرد نابینا برای حضور در جایگاه نمایندگی وجود ندارد تصریح کرد: مجالس دنیا نمایندگان نابینا داشتند که ایجاد این موقعیت برای نابینایان یک فرصت بزرگ کشور است و این ماده از قانون نباید سدی برای افرادی که تمامی شرایط را برای حضور در این جایگاه دارند باشد.

رئیس کمیسیون شوراها با اشاره به اینکه حضور جانبازان، نابینایان و معلولین در جایگاه نمایندگی به نوعی بالندگی در قوانین در جمهوری اسلامی ایران است اظهار داشت: نابینایان می توانند با داشتن مشاور همچون سایر نمایندگان به امور نمایندگی بپردازند.

خجسته در ادامه با اشاره به مصوبه امروز کمیسیون مبنی بر امکان نمایندگی نابینایان گفت: نابینایان از این پس می توانند با این شرایط که در قانون اصلاح شده است "نباید دارای نقصی که مانع استفاده از تجهیزات مکمل که رافع مصدومیت نابینایی است باشند و از ناحیه دست سالم باشند" کاندیدای نمایندگی انتخابات مجلس شورای اسلامی شوند.

خجسته در پایان با اشاره به حضور صالحی امیر وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در نشست امروز کمیسیون شوراها گفت: وزیر پیشنهادی ورزش ضمن ارایه برنامه های خود برای این وزارتخانه به سوالات اعضای کمیسیون شوراها پاسخ داد.

کد خبر 2159082

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha