۲۹ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۰۶

گزارش خبرنگار مهر از امارات؛    

کوچک مردان ایران در اندیشه پیروزی و صعود/ در باد دیدار با آرژانتین نخوابیم!

کوچک مردان ایران در اندیشه پیروزی و صعود/ در باد دیدار با آرژانتین نخوابیم!

گروه ورزشی - خبرگزاری مهر: تیم فوتبال نوجوانان ایران در دومین دیدار خود در مرحله گروهی جام جهانی نوجوانان در حالی فردا به مصاف کانادا می‌رود که با پیروزی در این بازی راهش را برای صعود به مرحله حذفی این رقابتها هموار می‌کند.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر از امارات، روز پنجم از پانزدهمین دوره رقابتهای فوتبال جام جهانی نوجوانان 2013 - امارات در حالی فردا با برگزاری چهار بازی در گروه‌های E و F پیگیری می‌شود که در نخستین دیدار گروه E، تیم فوتبال نوجوانان ایران به مصاف تیم کانادا می‌رود.

شاگردان علی دوستی‌مهر که در نخستین بازی خود در این جام آرژانتین را متوقف کردند، هرچند می‌توانستند آن تیم قدرتمند آمریکای جنوبی را با شکست بدرقه کنند، حالا دیدگاه‌ها را نسبت به خود عوض و مثبت کرده‌اند، تا جائیکه یوسف سرکال رئبس فدراسیون فوتبال امارات با صراحت اعلام می‌کند اگر در این بازی، نفرات تیم ایران پیراهن آرژانتین را برتن می‌کردند، هیچکس متوجه نمی‌شد، آنها بازیکنان تیم ایران هستند.

بازیکنان تیم نوجوانان ایران پس از درخشش مقابل آرِژانتین وظایف ‌مهم تری برعهده دارند، ابتدا باید مقابل کانادا پیروز شوند تا هم شانس صعود خود به مرحله بعدی را افزایش داده و هم نشان دهند موفقیت برابر حریف مطرح آمریکای جنوبی شانسی نبوده است. همچنین باید از نام و اعتبار فوتبال ایران مقابل کانادا دفاع کنند.

قطعا پیروزی در این بازی راه صعود تیم ایران به مرحله بعدی جام را هموارتر می‌کند اما جاه طلبی نوجوانان کشورمان برای صعود به عنوان تیم نخست از این گروه، حتی انگیزه رسیدن به پیروزی پرگل مقابل کانادا را بین آنها افزایش داده است. البته رسیدن به این موفقیت تنها با دوری از غرور و خودخواهی، ارائه بازی منطقی و استفاده مناسب از فرصت‌ها بدست می‌آید. نوجوانان ایران نباید در باد بازی خوب برابر آرژانتین بخوابند.

نحوه صعود کانادا به جام جهانی
این تیم قاره آمریکای شمالی در دور نخست مسابقات انتخابی جام جهانی، ابتدا تیم ترینیداد و توباگو را با 2 گل شکست داد و در بازی دوم شکست برابر کاستاریکا را با گل دقیقه 76 با تساوی عوض کرد تا با چهار امتیاز به عنوان تیم نخست راهی مرحله بعدی جام شود. در مرحله یک چهارم نهایی، کانادایی‌ها با نتیجه 4 بر 2 مقابال جامائیکا پیروز شده تا ضمن صعود به دیدار نیمه نهایی، جواز حضور در جام جهانی را بدست آورد. 

کانادایی‌های در دیدار رده‌بندی با نتیجه 2 بر یک برابر پاناما شکست خوردند اما در دیدار رده‌بندی در پایان وقت‌های قانونی و اضافه مسابقه برابر هندوراس به تساوی 2 بر 2 رضایت دادند اما در ضربات پنالتی این تیم را مغلوب کرده و به عنوان تیم سوم منطقه کونکاکاف راهی جام جهانی شدند.

 

سایت فیفا در تحلیل خود از تیم نوجوانان کانادا نوشته است، آنها از کشوری می‌آیند که مردم آن اساسا به فوتبال علاقه چندانی نشان نداده و بیشتر اهل هاکی روی یخ هستنند. کشوری که دومین کشور پهناور دنیا محسوب شده اما اکثر بخش‌های آن به علت سرمای زیاد هوا، خالی از سکنه است.

همچنین "شان فلمینگ" سرمربی تیم فوتبال نوجوانان کانادا پیش از آغاز جام جهانی نوجوانان 2013 امارات اعلام کرده بود که به بازیکنانش گفته است هرچه در توان داشته، را در زمین ارائه کنند تا اطمینان حاصل کنیم می‌توانیم در این رقابتها نتایج خوبی را بدست آورد.

این تیم که در بازی نخست، پیروزی را مقابل اتریش از دست داد، درحالی برابر ایران به میدان می‌آید که می‌داند اگر در این بازی امتیاز نگیرد، در بازی آخر برای موفقیت مقابل آرژانتین کار به مراتب سخت‌تری را پیش رو دارد، به همین دلیل با تمام قوا مقابل ایران به میدان خواهد آمد.

برنامه دیدارهای روز ششم از مرحله گروهی رقابتهای فوتبال جام جهانی نوجوانان به شرح زیر است:

گروه E:
* کانادا - ایران، ساعت 17، ورزشگاه الرشید شهر دبی
* آرژانتین - اتریش، ساعت 20، ورزشگاه الرشید شهر دبی

گروه F:
* مکزیک - عراق، ساعت 17، ورزشگاه شیخ خلیفه شهر العین
* سوئد - نیجریه، ساعت 20، ورزشگاه شیخ خلیفه شهر العین

کد خبر 2159188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha