۲۹ مهر ۱۳۹۲، ۱۸:۵۹

گزارش یک همایش/

نشاط لازمه پویایی است/ برپایی کارگاههای تخصصی برای تزریق نشاط در جامعه به خصوص معلولان

نشاط لازمه پویایی است/ برپایی کارگاههای تخصصی برای تزریق نشاط در جامعه به خصوص معلولان

اراک - خبرگزاری مهر: استاندار استان مرکزی نشاط را لازمه جامعه ای پویا دانست و بر تدوین راهکارهای علمی متناسب با جایگاه اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین مقیمی ظهر دوشنبه در اولین همایش تخصصی نشاط اجتماعی در فرهنگسرای اراک و در جمع کارشناسان امور اجتماعی افزود: نشاط اجتماعي هم شان با اجتماع باید در جامعه وجود داشته باشد چرا که امور بدون داشتن این مولفه نمی تواند نقش سازنده ای داشته باشد.

وی با بیان اینکه، نشاط امید به زندگی را افزایش می دهد، اضافه کرد: باید با آموزش مهارت زندگی به خصوص برای معلولان می توان آنان را در راستای زندگی سالم همیاری کرد.

استاندار مرکزی، وظیفه حوزه های اجتماعی را در این زمینه حساس و مهم ارزیابی کرد و گفت: وجود نشاط در جامعه بزهکاری های اجتماعی را کم می کند و کمک می کند انسان شرایط آسان تری را پیش رو داشته باشد.

ایجاد نشاط، برنامه اولویت دار بهزیستی/ راهکارها تدوین شود

در ادامه این مراسم، رئیس مركز توسعه پيشگيري و درمان اعتياد سازمان بهزيستي كشور هم با بیان اینکه، ایجاد نشاط در جامعه از برنامه های اولویت دار سازمان بهزیستی کشور است افزود: به تبع آن سازمان بهزیستی باید راهکارهای علمی ایجاد نشاط اجتماعی را تدوین کنند.

مجيد رضا زاده با اشاره به اینکه نشاط اجتماعی شاخصی برای سنجش رضایت مندی مردم از شرایط است افزود: آزادی اجتماعی، دسترسی به معلومات و اطلاعات، برابری و عدم تبعیض و افزایش سواد، سلامت اجتماعی و روانی، هدفمندی زندگی، موقعیت های اجتماعی افراد و آموزش های سبک زندگی را از مولفه های نشاط اجتماعی است که باید در چنین همایش هایی تبیین و راهکارهای آن تدوین شود.

نشاط اجتماعی با یک جشن حاصل نمی شود/ خدمات به معلولان روان شود

در این مراسم یکی از اعضای شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه، ایجاد نشاط نیازمند هماهنگی سازمان ها و نهادهاست، افزود: برای ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه باید برنامه هایی فراتر از یک جشن و برنامه است و باید راهکارهای علمی تدوین شود.

دکترمنوچهر کاظمی آسان سازی روند خدمات به معلولان را راهکاری برای تزریق نشاط در میان معلولان دانست.

برگزاری کارگاههای تخصصی تزریق نشاط در جامعه

به گفته مدیر کل بهزیستی استان مرکزی، برگزاری کارگاههای تخصصی با حضور کارشناسان ، اساتید و صاحبنظران عرصه علمی و اجتماعی کشور ، برپایی نمایشگا دستاوردهای دستگاههای اجرایی به ویژه بهزیستی در امر نشاط اجتماعی از برنامه های جنبی این همایش یکروزه است.

رضا ربیعی افزود: شرکت کنندگان دراین همایش پس از شرکت در کارگاههای تخصصی علمی گواهی پایان دوره آموزشی را از سوی سازمان بهزیستی کشور دریافت خواهند کرد.

کد خبر 2159866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha