امروز انجام شد؛

دیدار ابراهیمی و مالکی/بحران سوریه محور مذاکرات

دیدار ابراهیمی و مالکی/بحران سوریه محور مذاکرات

نماینده سازمان ملل متحد برای حل بحران سوریه امروز با نخست وزیر عراق دیدار و درباره بحران سوریه رایزنی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، اخضر ابراهیمی نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای حل بحران سوریه در سفر منطقه ای خود امروز با نوری المالکی نخست وزیر عراق دیدار کرد. در این دیدار بحران سوریه به طور غیر علنی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: موضوع بحران سوریه نیازمند رایزنی با تمامی طرف ها است. وی از عراق خواست که به طور کامل از راه حل سیاسی برای بحران سوریه حمایت کند. نماینده سازمان ملل متحد برای حل بحران سوریه همچنین تمامی طرف ها از جمله نظام سوریه را تشویق کرد که به منظور دستیابی به راه حل سیاسی راه حلی که منافع تمامی طرف ها را در بر داشته باشد امتیازاتی ارائه کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که نشست ژنو 2 اواخر ماه نوامبر برگزار شود. از سوی دیگر نوری المالکی اظهار داشت: عراق آمادگی دارد تا برای حل مسالمت آمیز و سیاسی بحران سوریه راه حلی که به دور از دخالت های خارجی و نظامی باشد همه تلاش خود را به کار گیرد.

گفتنی است اخضر ابراهیمی در راستای فراهم کردن مقدمات برگزاری نشست ژنو 2 برای حل بحران سوریه به منطقه سفر کرده است و قرار است به چند کشور از جمله ایران و قطر سفر کند.

کد خبر 2159915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha