تحولات مصر/

نشست های اخوان المسلمین در قطر/جزئیات همکاری محرمانه مرسی با حماس

نشست های اخوان المسلمین در قطر/جزئیات همکاری محرمانه مرسی با حماس

نشست های دبیرکل اخوان المسلمین مصر با رهبران حماس در قطر و جزئیات همکاری محرمانه رئیس جمهوری سابق مصر با جنبش حماس از جمله خبرهای این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، یک منبع نزدیک به اخوان المسلمین در گفتگو با روزنامه المصری الیوم اظهار داشت: محمود حسین دبیرکل اخوان المسلمین مصر نشست هایی را با رهبران این گروه و شماری از رهبران اخوان المسلمین در قطر برگزار کرده است.

در این نشست ها، راه های حل بحران فرا روی اخوان المسلمین در مصر مورد بحث و بررسی قرار گرفت. گفته می شود شیخ یوسف القرضاوی رئیس اتحادیه موسوم به علمای مسلمان نیز در این نشست ها حضور داشته است.

محمود حسین همچنین نشست هایی را با شماری از مسئولان جنبش حماس از جمله خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و عزت الرشق عضو دفتر سیاسی این جنبش در دوحه برگزار می کند. این افراد دائما به دفتر شیخ یوسف القرضاوی رفت و آمد می کنند و پیش از صدور هر بیانیه ای با وی مشورت می کنند.

از سوی دیگر منابع حقوقی در گفتگو با المصری الیوم اعلام کردند: تحقیقات دادستانی کل مصر حاکی از آن است که محمد مرسی رئیس جمهوری سابق مصر و برخی رهبران اخوان المسلمین با رهبران جنبش حماس پیش از انقلاب 25 ژانویه و پس از آن در دوره ریاست جمهوری مرسی تماس داشته اند.

این منابع افزودند: مرسی در تماس های خود با رهبران حماس به این جنبش در فراری دادن زندانیان فلسطینی وابسته به حماس در زندان ابوزعبل در قلیوبیه کمک می کرد.

منابع حقوقی مصر در ادامه گفتند: محمد مرسی از خیرت الشاطر یکی از مهندسان و رهبران اخوان المسلمین خواسته بود تا با اقدامات فنی بر روی تلفن های وی مانع شنود آنها توسط دستگاه های امنیتی مصر شود چرا که وی از شنود مکالمات خود با گروه های خارجی از جمله جنبش حماس نگران بود.

کد خبر 2160206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha