۳۰ مهر ۱۳۹۲، ۱۳:۱۷

حجت الاسلام پی کیا:

غدیر نقطه پیوند نبوت و امامت است

غدیر نقطه پیوند نبوت و امامت است

تهران– خبرگزاری مهر: رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملارد گفت: غدیر نقطه پیوند نبوت و امامت است و این پیام را به جهان صادر کرد که امامت از نبوت جدا نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز مراسم جشن عید سعید غدیر خم و تجلیل از سادات شهرستان ورامین با حضور حجت الاسلام محمد پی کیا رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملارد، حجت الاسلام سید محمد سیدی رییس اداره اوقاف و امور خیریه ورامین، جمعی از روحانیون، هیئت امنا بقاع متبرکه و دانش آموزان سادات شهرستان ورامین در امامزاده کوکب الدین(ع) برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام پی کیا با اشاره به حادثه بزرگ غدیرخم اظهار داشت: مسلمانان نسبت به مسئله غدیر وظیفه و مسئولیت سنگینی را بر دوش دارند و باید جمله جمله خطبه غدیر را مطالعه کرده و آن را در زندگی به کار گیرند.
 
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملارد افزود: شیعه باید به خود ببالد که در مکتبی پرورش یافته است که پیشوایش امیرالمومنین(ع) به امر مبارک خداوند متعال است.
 
وی یادآور شد: غدیر نقطه پیوند نبوت و امامت است و باید دانست که هیچگاه نبوت از امامت جدا نیست و پیامبر گرامی اسلام در روز عید غدیر در مقابل دیدگان صدها هزار حاجی بیت الله الحرام، علی(ع) را به همگان معرفی و پیوند نبوت و امامت را برای مردم تبیین کرد.
 
این مسئول ادامه داد: غدیر احیا کننده تفکر عدم جدایی دین از سیاست است و این در مقابل تفکری است که معتقد است روحانیت نباید در عرصه مسائل سیاسی وارد شود و به فعالیت دینی خود مشغول باشد.
 
پی کیا اضافه کرد: غدیر ثابت کرد که حکومت از آن صالحین و نمایندگان دین است و امروز ولایت فقیه و اطاعت از ولی فقیه پیام غدیر است.
 
وی اظهار داشت: حضرت علی(ع) جامعترین معارف الهی را دارا است و بهترین اسوه و الگو برای مسئولان و مردم در زندگی اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است.
 
این کارشناس فرهنگی تأکید کرد: امروز رسالت مسئولان و متولیان در گسترش فرهنگ غدیر بسیار سنگین است و باید در این زمینه تلاش و برنامه ریزی منسجمی را ارائه کرد.
 
رییس اداره اوقاف و امور خیریه ورامین در ابتدای این مراسم اظهار داشت: حادثه غدير منشأ تحول بزرگی در جهان اسلام در طول تاريخ شد و امروز مسلمانان و شيعيان جهان از مواهبی كه از اين حادثه بزرگ و اين انتساب به دست آمد، بهره‌مند می‌شوند.
 
حجت الاسلام سید محمد سیدی  افزود: اسلام بدون غدير معنايی ندارد و اسلام بدون غدير جايگاه واقعی خود را از دست می‌دهد و در واقع اسلام مورد نظر خداوند و پيامبر(ص) در غدير شكل گرفته و پرورش يافته است و این حادثه يكی از وقايع خدشه‌ناپذير تاريخ اسلام است.
 
وی ادامه داد: اداره اوقاف و امور خیریه ورامین جهت پاسداشت هفته ولایت برنامه های متعددی را تدارک دیده است که از جمله می توان به تجمع سادات شهرستان ورامین در شب عید غدیر در آستان مقدس امامزاده سید فتح الله اشاره کرد که این مراسم با هدف تکریم سادات برگزار خواهد شد.
 
در پایان این مراسم از سادات دانش آموز با اهدای هدایایی تجلیل به عمل آمد.
کد خبر 2160335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha