۳۰ مهر ۱۳۹۲، ۱۳:۳۶

آيت الله مهمان نواز:

اطاعت از ولايت فقيه از مضامين يكتاپرستي است

اطاعت از ولايت فقيه از مضامين يكتاپرستي است

بجنورد - خبرگزاري مهر: نماينده مردم خراسان شمالي در مجلس خبرگان رهبري گفت: اطاعت بي چون و چرا از ولايت فقيه از مضامين يكتاپرستي و توحيد الهي است.

به گزارش خبرنگار مهر، آيت الله حبيب الله مهمان نواز، صبح سه شنبه در ديدار با كاركنان اداره كل اوقاف و امور خيريه خراسان شمالي و روساي ادارات اوقاف شهرستان هاي اين استان كه به مناسبت هفته امامت و ولايت برگزار شد، عنوان كرد: وقف يكي از مسائل مهم مكتب اسلام است.

وي با تاكيد بر ترويج بيشتر و بهتر اين سنت الهي، اظهار داشت: وقف زمينه ساز تقويت فرهنگ ديني جامعه است و ترويج آن بسياري از مشكلات جامعه اسلامي را رفع خواهد كرد.

به گفته آيت الله مهمان نواز اگر سنت حسنه وقف به درستي و در بخش هاي مختلف ترويج داده شود؛ تحولات شگرفي در جامعه اسلامي پديد مي آورد.

عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: البته مسأله وقف تنها به دين اسلام خلاصه نمي شود بلكه در اديان گذشته هم مطرح بوده اما دين اسلام به صورت بهتر و فراگيرتر به آن پرداخت.

آيت الله مهمان نواز موقوفات را امانت هايي در دست متوليان اوقاف و امور خيريه برشمرد و با بيان اين كه عملكرد متوليان اين حوزه در خراسان شمالي مناسب بوده است، گفت: بايد متوليان اوقاف در راستاي بهره گيري مناسب از موقوفات و عمل به نيات واقفين آنها بيش از گذشته تلاش كنند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به دهه امامت و ولايت، عيد غدير را بزرگترين عيد اسلامي دانست و افزود: بر اساس فرموده حضرت محمد(ص)، عيد ولايت؛ بزرگترين عيد مسلمانان است.

آيت الله مهمان نواز مسئله ولايت را يكي از مهمترين مسائل اسلام ذكر و اظهار كرد: مسئله ولايت به اندازه اي اهميت دارد كه اگر كسي در زمينه ولايت كوتاهي كند، توحيد خود را نيز از دست مي دهد.

به گفته وي اطاعت بي چون و چرا از ولايت فقيه از مضامين يكتاپرستي و توحيد الهي است و در واقع اقتضاي توحيد پيروي از ولايت است.

در اين مراسم مديركل اوقاف و امور خيريه استان خراسان شمالي هم ضمن ارائه گزارشي از اقدامات اين اداره كل عنوان كرد: شناسايي و احياي موقوفات، عمل به نيات واقفين و بازسازي و زيباسازي بقاع متبركه از شاخص ترين ماموريت هاي اوقاف و امور خيريه هستند.

حجت الاسلام سيف الله سهرابي با اشاره به اجراي طرح به روز رساني اجاره بهاي موقوفات خراسان شمالي در شهرستان هاي مختلف اين استان، تصريح كرد: طرح مذكور از مدتي پيش آغاز شده و تاكنون نيز اقدامات قابل توجهي در اين راستا انجام شده است.

 

کد خبر 2160339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha