۳۰ مهر ۱۳۹۲، ۱۷:۰۴

گزارش خبری – تصویری/

آزمایشگاه همکار استاندارد مواد غذایی در گناوه افتتاح شد

آزمایشگاه همکار استاندارد مواد غذایی در گناوه افتتاح شد

گناوه – خبرگزاری مهر: با حضور مدیر کل استاندارد استان بوشهر، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان گناوه نخستین آزمایشگاه همکار استاندارد مواد غذایی در گناوه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر کل استاندارد استان بوشهر ظهر سه شنبه در آئین افتتاح مجتمع آزمایشگاهی معیار سنجش لیان در گناوه اظهار داشت: انصافا استقبال و حمایت های ویژه فرماندار شهرستان گناوه باعث شده که از زمانی که عهده دار این مسئولیت شده‌ام، توجه ویژه‌ای به نمایندگی‌ها داشته باشم.

عبدالرحیم بهره مند گفت: امسال قصد داریم تا اکثر اعتبارات مان را به شهرستان ها و به ویژه شهرستان گناوه تخصیص دهیم.

بهره مند ادامه داد: در حال حاضر بیش از 40 درصد واردات استان از مرز آبی شهرستان گناوه انجام می شود و به تبعیت از این مهم توسعه زیر ساخت های فنی استاندارد می تواند یکی از عوامل مشوقی برای گسیل تجار به این شهرستان باشد.

سیاست‌های سازمان استاندارد در حمایت از بخش خصوصی

وی اضافه کرد: با سیاست هایی که سازمان استاندارد در مورد حمایت از بخش خصوصی دارد، ما توانسته ایم آزمایشگاه مواد غذایی را در گناوه افتتاح کنیم و دیگر نیازی به مراجعه تجار گناوه ای به مرکز استان در زمینه آزمون نمونه مواد غذایی وارداتی نیست.

بهره مند با توجه به افتتاح این آزمایشگاه بیان داشت: افتتاح این آزمایشگاه می تواند در امر تجارت شهرستان رونقی ایجاد کند و ما موارد بعدی آزمایشگاهی را که شرایطش ایجاد شود و زمینه آن فراهم شود، در آینده ایجاد خواهیم کرد.

وی افزود: در سال جدید اتفاق مهمی که در حوزه استاندارد شهرستان گناوه تحقق یافت این بود که نمایندگی استاندارد گناوه به معاونت اداره کل ارتقا یافت و تعداد کارکنان مصوب چارت استاندارد گناوه از 7 نفر به 15 نفر یعنی بیش از دو برابر افزایش یافت.

ارتقای نمایندگی استاندارد گناوه  

بهره مند خاطر نشان ساخت: ارتقای نمایندگی استاندارد گناوه به معاونت اداره کل نشان دهند توجه ویژه مسئولان شهرستان گناوه به مقوله استاندارد است و در آینده ای نه چندان دور عملیات اجرایی احداث ساختمان معاونت اداره کل استاندارد را در گناوه شروع خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: امیدواریم که بتوانیم ما هم همزمان با پتانسیل های گسترده ای که شهرستان گناوه در زمینه تجارت و صنعت دارد و با توجه به افزایش نیازهای شهرستان گناوه پاسخگوی این نیازها در مبحث استاندارد باشیم.

مدیر کل استاندارد استان بوشهر گفت: اکثر مواد غذایی که در حال حاضر وارد کشور می شود، در گروه کالاهای غیر ضروری هستند که بیشتر از طریق ته لنجی و غیر تجاری وارد می شوند و کیفیت لازم مواد غذایی که از طریق ته لنجی وارد می شوند، تبدیل به دغدغه مسئولان شده بود.

وی متذکر شد: شرکت معیار سنجش لیان این پتانسیل را در شهرستان گناوه در زمینه آزمون نمونه کالاهای مواد غذایی که از طریق ته لنجی وارد می شوند و دغدغه مسئولان شده بود، ایجاد و مرتفع کرده است.

مدیر کل استاندارد استان بوشهر در پایان گفت: این آزمایشگاه قادر است تا کل مواد غذایی که از طریق ته لنجی یا احیانا تجاری وارد می شوند را آزمون نمونه کند و نیازهای تجار شهرستان را پاسخگو خواهد بود.

اهمیت بالای استاندارد مواد غذایی/ لزوم توسعه آزمایشگاه‌های استاندارد

فرماندار شهرستان گناوه نیز در آئین افتتاح این آزمایشگاه اظهار داشت: این شهرستان در حوزه تجارت از پتانسیل بسیار بزرگی برخوردار است.

غلامعلی حبیبی منش گفت: نیاز است تا آزمایشگاه های استاندارد در شهرستان ایجاد شود تا تجار ما نیازی به مراجعه به مرکز استان برای آزمون نمونه کالای موادغذایی وارداتی خود نداشته باشند.

وی ادامه داد: با افتتاح این آزمایشگاه از این به بعد مواد غذایی وارداتی از طریق گمرک گناوه در گناوه آزمون می شوند و این کار باعث رونق بیشتر تجارت موادغذایی در شهرستان گناوه می شود.

فرماندار شهرستان گناوه در پایان گفت: مبحث استاندارد مقوله بسیار مهمی است و استاندارد مواد غذایی به خاطر اهمیت فوق العاده ای که دارد، باید بسیار مورد توجه قرار گیرد؛ چرا که سلامت جامعه به این امر بستگی دارد.

راه اندازی آزمایشگاه فلز شناسی در شهرستان گناوه در آینده نزدیک  

معاون اداره کل استاندارد استان بوشهر نیز در این آئین اظهار داشت: شهرستان گناوه در زمینه توسعه آزمایشگاه های استاندارد از شهرستان های پیشرو استان بوشهر است.

قدرت الله شاهین زاده گفت: در حال حاضر چندین آزمایشگاه همکار استاندارد در شهرستان گناوه در زمینه لوازم خانگی برقی، لوازم صوتی و تصویری، اسباب بازی، تعیین ماهیت کالا، مواد غذایی، صفحه و دیسک کلاچ و لنت ترمز مشغول فعالیت هستند.

شاهین زاده همچنین از راه اندازی آزمایشگاه فلز شناسی در آینده نزدیک در شهرستان گناوه خبرداد.

مدیر مجتمع آزمایشگاهی معیار سنجش لیان نیز در حاشیه این آئین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این آزمایشگاه، آزمایشگاه میکروبی و غذایی است که شعبه سوم آن امروز در گناوه افتتاح شده است.

دکتر زهره پارسایی گفت: برای راه اندازی این آزمایشگاه 270 میلیون تومان هزینه شده و 6 نفر نیز اشتغال زایی داشته که تمام نیرو های آن بومی استان بوشهر هستند.

کد خبر 2160633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha