۱ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۰۵

گزارش خبرنگار مهر از امارات؛

شفق: ای کاش کانادا را نیم بر هیچ می‌بردیم!/ شک ندارم نوجوانان صعود می‌کنند

شفق: ای کاش کانادا را نیم بر هیچ می‌بردیم!/ شک ندارم نوجوانان صعود می‌کنند

سرپرست کمیته جوانان فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه قبل از بازی هم می‌گفتم نباید به پیروزی پرگل فکر کرد، گفت: ای کاش به جای صحبت از پیروزی با گل‌های بالا در این بازی نیم بر صفر پیروز می‌شدیم.

ناصر شفق در گفتگو با خبرنگار اعزامی مهر به جام جهانی امارات، در خصوص تساوی تیم ایران برابر کانادا ضمن بیان مطلب فوق گفت: تمامی بازی‌ها در این رده همواره سخت است و تیمی که یک لحظه تمرکزش را از دست بدهد، دچار لغزش می شود و دو امتیاز مهم این بازی را از دست می‌دهد.

وی افزود: تیم ایران هم بعد از یک بازی تماشایی مقابل آرژانتین تمرکزش را از دست داد. به نظر می‌رسید بازیکنان اشباع شده‌اند و تا حدودی رویایی فکر می‌کردند چرا که سن‌شان ایجاب می‌کند تحت تاثیر قرار گرفته و واکنش‌های افراطی از خود نشان دهند.

سرپرست کمیته جوانان فدراسیون فوتبال در ادامه یادآور شد: فکر می‌کنم در این رده باید با این سختی‌ها و مشکلات مواجه شویم و آنها را تجربه کنیم. تیم‌های پایه جای تجربه کردن است تا در رده‌های بالا موفق شوند. همچنین در شرایط متفاوت آنها با بحران‌ها و شادی و غم‌ها بتوانند خود را تطبیق داده و نتایج بهتری را کسب کنند.

وی در مورد اینکه چقدر شانس صعود برای تیم ایران قائل است، اظهار داشت: فکر می‌کنم قابلیت بازیابی را دارد زیرا یک کادر فنی کاردان بالای سر آن قرار گرفته و همچنین کادر سرپرستی هم به خوبی وظایفش را انجام می‌دهد. البته من شاهد بودم کادر فنی به بازیکنان هشدار داده بود که کانادا وضعیت بهتری نسبت به آرژانتین دارد اما طبیعی بود آنها در باد شادی کسب نتیجه خوب مقابل آرژانتین بخوابند. هرچند مربی‌ها بارها به آنها تذکر دادند باید مقابل کانادا سخت تلاش کنند.

شفق صحبتهایش را اینگونه ادامه داد: در این بازی متاسفانه بازیکنان کمتر کارهای گروهی را انجام دادند و بدون تمرکز کافی بازی کردند و مهمترین قضیه فوتبال که پاس دادن است، دیده نشد. آن‌ها بیشتر به کارهای انفرادی روی آوردند.

وی ادامه داد: همانطور که پیش از بازی گفتم ای کاش در این مسابقه نیم بر هیچ برنده می‌شدیم. طبیعی است هر زمانی تیمی را دست کم بگیریم، دچار مشکل خواهیم شد و در این بازی هم به رغم تمام هشدارهای سرمربی با دانش تیم کانادایی‌ها را دست کم گرفتند و در نهایت این نتیجه به دست آمد.

سرپرست کمیته جوانان ادامه داد: در دوران مدیریتم زیاد با این مشکلات مواجه شدم. متاسفانه قبل از بازی خیلی‌ها می‌گفتند ما با 5 یا 6 گل کانادا را شکست می‌دهیم اما فوتبال را نمی‌توان اینگونه تحلیل کرد. باز هم تاکید می‌کنم همان برد نیم بر صفر هم به سودمان بود تا نتایجی که رویاپردازانه بود.

وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: من بسیار امیدوارم تیم نوجوانان به مرحله بعد صعود کند. اعتقاد دارم مقابل اتریش بسیار بهتر ظاهر خواهیم شد و با بردن آنها به مرحله بعد صعود خواهیم کرد.

شفق در پایان گفت: این نتیجه شوک خوبی برای تیم بود اما ای کاش صعود ما قطعی می‌شد و پس از آن چنین نتیجه‌ای می‌گرفتیم. مطمئنم مقابل اتریش بازیکنان عملکردی که برابر آرژانتین از خود نشان دادند را به نمایش می‌گذارند و شک ندارم با پیروزی در آن بازی راهی مرحله بعد خواهند شد.

کد خبر 2160763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha