۱ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۳۹

با اطلاع دولت ایتالیا؛

آمریکا از شهروندان ایتالیایی جاسوسی می کند

آمریکا از شهروندان ایتالیایی جاسوسی می کند

اسناد جدید افشا شده در مورد فعالیت های آژانس امنیت ملی آمریکا، نشان می دهد که این نهاد جاسوسی با اطلاع دولت ایتالیا میلیون ها مورد مکالمه خصوصی شهروندان ایتالیایی را شنود می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ار راشاتودی، مکالمات روزانه مردم ایتالیا نیز در فهرست رصد آژانس امینت ملی آمریکا قرار دارد و گفتگوهای آنها توسط جاسوسان آمریکایی شنود می شود.

بر همین اساس در حالی که کمیته ای در مجلس ایتالیا خواستار شفاف سازی آژانس امنیت ملی آمریکاست، برخی از ماموران ایتالیایی از این جاسوسی حمایت می کنند. 

بر اساس گزارشی که توسط روزنامه کوریرا دلا سرا منتشر شده، آژانس جاسوسی ایتالیا (COPASSIR) به تازگی در جریان جزئیات رصد گسترده مکالمات شهروندان ایتالیایی از سوی آژانس امنیت ملی آمریکا قرار گرفته است.

در همین رابطه اعلام شده که این جاسوسی با اطلاع دولت ایتالیا انجام می شود.

 بر همین اساس قرار است که کمیته پارلمانی یاد شده با سفر به آمریکا در جریان جزئیات فعالیت های آژانس امنیت ملی آمریکا در ایتالیا قرار گیرد.

البته آمریکا و ایتالیا از چندین سال قبل با یکدیگر همکاری اطلاعاتی دارند و در سال های گذشته خبرهای متعددی درباره فعالیت ماموران سازمان سیا در ایتالیا و بازداشت و انتقال مظنونین به فعالیت های تروریستی با همکاری رم و واشنگتن منتشر شده بود.

سفر این تیم ایتالیایی به واشنگتن در حالی انجام می شود که طی روزهای گذشته تنش هایی میان آمریکا و فرانسه به دلیل افشا شدن جاسوسی واشنگتن از شهروندان فرانسوی به وجود آمده و حتی پاریس سفیر آمریکا در این کشور را نیز برای پاسخگویی احضار کرده و "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا، نیز مجبور به برقراری تماس با "فرانسوا اولاند" رئیس جمهور فرانسه، و گفتگو با وی برای جلوگیری از گسترش این تنش شده بود.

 

 

 

کد خبر 2161084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha