۱ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۳۴

از ابتدای سال تاکنون؛

40 هزار هکتار سند برای اراضی ملی آشتیان اخذ شد

40 هزار هکتار سند برای اراضی ملی آشتیان اخذ شد

اراک - خبرگزاری مهر: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آشتیان طی جلسه ای که با عنوان حفظ حقوق بیت المال دراراضی ملی ومنابع طبیعی در دادگستری شهرستان تشکیل شد، گفت : از ابتدای سال تاکنون حدود 40 هزار هکتار سند برای اراضی ملی اخذ شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، کاظم محسنی اظهار داشت: بالغ بر 11 هزار هکتار از اراضی این شهرستان فاقد سند می باشدکه انتظارمی رود دستگاههای مرتبط در اخذسندباقی مانده اراضی، همکاری بیشتری داشته باشند .

وی افزود:دراین جلسه بامذاکرات اداره ثبت اسناد واداره اوقاف وامورخیریه مقرر شده اداره ثبت اسناد هرچه زودترنسبت به صدوراسناد باقیمانده اقدام واداره اوقاف درپلاکهای که منجربه صدورتوافقنامه فی مابین دوسازمان یا اداره نشده است بعنوان اشخاص حقیقی وحقوقی نگریسته، روال قانونی اعتراض ومراحل اجرای مقررات طی شده تا پایان سالجاری  برای 4 هزار هکتار از اراضی ملی سند صادر شود.


محسنی خاطرنشان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون حدود 12 هکتار از اراضی شهرستان تخریب و تصرف شده است و خوشبختانه بیش از36 هکتار از اراضی ملی رفع تصرف و خلع ید شده است .

وی گفت: هدف از تفکیک اراضی ملی و مستثنیات مردم و اخذ سند ، مدیریت و تثبیت حاکمیت دولت بر اراضی ، استفاده بهینه از منابع آب ، خاک و مشخص شدن مرز بین مستثنیات مردم و اراضی ملی و منابع طبیعی است.

کد خبر 2161112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha