۳ آبان ۱۳۹۲، ۱۵:۰۷

حجت‌الاسلام مصلح:

فشار زیادی بر کشاورزان دشتستان وارد می‌شود/ بازار خرما ساماندهی شود

فشار زیادی بر کشاورزان دشتستان وارد می‌شود/ بازار خرما ساماندهی شود

دشتستان - خبرگزاری مهر: امام جمعه برازجان گفت: فشار زیادی بر کشاورزان دشتستان وارد می‌شود که مسئولان باید برای بهبود وضعیت بازار فروش فکری اساسی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با توصیه نمازگزاران به تقوای الهی، بر لزوم دوری از گناهان تاکید کرد و اظهار داشت: یکی از زمینه‌های ارتکاب به گناه توجیه و دلیل‌تراشی برای گناه است که در واقع نوعی فریب دادن و اغفال خود و دیگران است و پاک کردن صورت مسئله است.

وی در ادامه با تبریک به مناسبت عید غدیر خم، اضافه کرد: غدیر روز بزرگی در تاریخ اسلام است و این روز در واقع روز ولایت و امامت و سند حقانیت شیعه است.

لزوم گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه

امام جمعه برازجان در ادامه با اشاره به هفته کتاب و کتاب‌خوانی، بر لزوم گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه تاکید کرد و ادامه داد: قرآن به قلم و نوشتن قسم یاد کرده و ارزش و اهمیت بسیار زیادی برای آن قائل است و در بسیاری از روایات از کتاب به عنوان بوستان دانشمندان یاد شده است.

وی همچنین با اشاره به سالروز اعتراض امام خمینی(ره) به قانون کاپیتولاسیون، خاطرنشان ساخت: حضرت امام خمینی(ره) با نطق تاریخی، مردم را متوجه این قانون ظالمانه کرد و در برابر این قانون ظالمانه که مصونیت قضایی اتباع آمریکایی در ایران بود قاطعانه ایستادگی کردند.

امام جمعه برازجان در ادامه به وضعیت خرمای دشتستان اشاره کرد و افزود: دشتستان قطب کشاورزی و باغداری در استان است و بیشترین تولید خرما را در سطح کشور دارد و مسئولان باید توجه ویژه‌ای به بازار خرما داشته باشند.

مصلح اضافه کرد: در حال حاضر وضعیت بازار خرما نامناسب است و باید زمینه صادرات این محصول فراهم شود.

مسئولان برای بهبود وضعیت بازار فروش فکری اساسی کنند

وی خاطرنشان کرد: هزینه تمام‌شده خرما بسیار بالاست و فشار زیادی بر کشاورزان دشتستان وارد می‌شود که مسئولان باید برای بهبود وضعیت بازار فروش فکری اساسی کنند.

امام جمعه برازجان گفت: خرما روی دست کشاورزان دشتستان مانده و مسئولان باید برای برون‌رفت از این مشکل چاره‌اندیشی کنند.

وی با اشاره به روز خانواده، یادآور شد: نقش خانواده‌ها در هدایت و تربیت فرزندان بسیار مهم است و اگر تربیت خانوادگی بر اساس معنویات و بر پایه دین اسلام باشد شاهد موفقیت فرزندان خواهیم بود.

حجت‌الاسلام مصلح با تاکید بر لزوم توجه خانواده‌ها به سبک زندگی اسلامی، بیان کرد: خانواده‌ها باید این موضوع را جدی بگیرند و اگر در مسیر فرهنگ غربی و الگوهای بیگانه باشد ناپایدار است.

کد خبر 2162026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha