۴ آبان ۱۳۹۲، ۹:۵۲

معاون وزیر خارجه آمریکا:

آمریکا در اعمال تحریم های جدید علیه ایران بازنگری می کند

آمریکا در اعمال تحریم های جدید علیه ایران بازنگری می کند

معاون وزیر خارجه آمریکا در سخنانی اعلام کرد که واشنگتن در اعمال تحریم های جدید علیه ایران بازنگری خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، "وندی شرمن" نماینده آمریکا در مذاکرات هسته ای ایران با 1+5 از کنگره آمریکا خواست که در پی مثبت بودن مذاکرات اخیر در تحریم ها علیه ایران بازنگری کند. معاون وزیر خارجه آمریکا با بیان این مطلب افزود: ما فکر می کنیم اکنون زمان توقف برای مشخص شدن این نکته است که آیا مذاکرات به نتیجه ای می رسد یا خیر.

در همین رابطه روز پنجشنبه نشستی در کاخ سفید با حضور تعدادی از سناتورهای آمریکا برای بررسی خواسته دولت در مورد به تعویق افتادن تحریم های ایران برگزار شد. همچنین "جین بساکی" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت: دولت باراک اوباما می خواهد اقدامات کنگره هماهنگ با پیشرفت مذاکرات باشد.

وی خاطرنشان کرد: ما می دانیم که کنگره احتمالا درصدد اعمال تحریم های جدید است، وی ما معتقدیم در این زمینه باید درنگ کنیم. از سوی دیگر وزرای خارجه و خزانه داری آمریکا پنجشنبه هفته جاری نشستی را با نمایندگان امور بانکی سنا به صورت محرمانه درباره تعویق تحریم های جدید علیه ایران برگزار می کنند.

نمایندگان ایران و کشورهای 1+5 روزهای 7 و 8 نوامبر (16 و 17 آبان) در ژنو نشست برگزار می کنند و به مذاکرات خود درباره برنامه هسته ای ایران ادامه خواهند داد.

کد خبر 2162311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha