۴ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۱۲

منصوری:

اولین کتابخانه خیر ساز به زودی در مسجدسلیمان افتتاح می شود

اولین کتابخانه خیر ساز به زودی در مسجدسلیمان افتتاح می شود

مسجدسلیمان - خبرگزاری مهر: مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان از افتتاح و بهره برداری اولین کتابخانه عمومی خیر ساز در شهرستان مسجدسلیمان خبر داد.

لفته منصوری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این کتابخانه به همت آقای اردشیر متین یکی از خیرین این شهرستان به نام خواهر مرحومه اش فرنگیس متین تحت عنوان صدقه جاریه به نهاد کتابخانه های عمومی اهدا شده است تا برای استفاده عموم در شمار دیگر کتابخانه های عمومی این شهرستان قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه این فرد خیر با صرف هزینه ای یک میلیاردی اقدام به ساخت یک ساختمان دو طبقه کرده است، اظهار کرد: ساختمان این کتابخانه در منطقه سی برنج و در کنار ساختمان مدرسه دخترانه بنت الهدی ساخته شده است، به این دلیل که خواهر مرحومه این خیر علاوه بر دوران تحصیل سالها نیز به عنوان معلم در این مدرسه به تدریس مشغول بوده است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان عنوان کرد: مسجد سلیمان دارای 6 کتابخانه عمومی است که در حدود 4 درصد از مجموع کتابخانه های استان را در بر می گیرد. این شهرستان در قیاس با شهرستانهای همطراز خویش از لحاظ سرانه تعداد نفرات دارای رتبه سوم است که جایگاه خوبی است و با گسترش کتابخانه ها در نقاط مختلف این شهرستان و افزایش استقبال علاقه مندان می تواند به رتبه های بالاتر نیز ارتقا پیدا کند.

منصوری در خصوص زمان افتتاح این کتابخانه تصریح کرد: درصدد هستیم پس از تجهیز این کتابخانه توسط اداره کل کتابخانه های عمومی استان هر چه زودتر مراسم افتتاح این کتابخانه را برگزار کنیم تا علاقه مندان بتوانند از خدمات این کتابخانه بهره مند شوند.

وی انجام اقدامات این چنینی توسط خیرین استان را گامی بزرگ در جهت اعتلای فرهنگ استان برشمرد.
 

کد خبر 2162321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha