۴ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۲۵

گزارش خبری/

ظرفیت‌های ویژه شهرستان دشتی برای تولید نشاء/ لزوم ایجاد زمینه حضور سرمایه‌گذار

ظرفیت‌های ویژه شهرستان دشتی برای تولید نشاء/ لزوم ایجاد زمینه حضور سرمایه‌گذار

دشتی - خبرگزاری مهر: شهرستان دشتی دارای ظرفیت‌های ویژه و بالقوه‌ای در زمینه کشاورزی و تولید نشاء است که می طلبد مسئولان با ایجاد زمینه برای حضور سرمایه‌گذاران در این بخش، این صنعت مهم را در سطح شهرستان دشتی توسعه دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان دشتی به عنوان یکی از مناطق مستعد کشور برای تولید محصولات کشاورزی به‌ویژه گوجه فرنگی محسوب می‌شود و بخش عمده‌ای از کشاورزان این شهرستان در این عرصه مشغول به فعالیت هستند.

تولید نشاء در سطح شهرستان دشتی به عنوان یکی از تولیدات مهم کشاورزان این شهرستان محسوب می‌شود که نشاهای تولیدشده علاوه بر مصرف داخلی به استان‌های دیگر نیز ارسال می‌شود.

وجود این ظرفیت‌ها و قابلیت‌های در شهرستان دشتی، می‌طلبد که مسئولان توجه بیشتری به این بخش داشته باشند و زمینه برای حضور سرمایه‌گذار در این بخش برای حمایت بیشتر و بهتر از کشاورزان دشتی فراهم شود.

کاشت و تولید گندم نیز به عنوان یکی از مهمترین فعالیت‌های کشاورزان شهرستان دشتی محسوب می‌شود و با توجه به اینکه در فصل کاشت این محصول قرار داریم لازم است که بذر مورد نیاز برای کشاورزان تهیه و بین آنها توزیع شود.

حمایت از کشاورزان یکی از مهمترین مواردی است که می‌توان برای تحقق حماسه اقتصادی انجام داد و لازم است که همه مسئولان، آنچه در توان دارند برای حمایت از کشاورزان به کار بگیرند.

تولید 350 میلیون قطعه نشاء در شهرستان دشتی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی در گفتگو با مهر با اشاره به وضعیت تولید نشار در این شهرستان، اظهار داشت: از بدو تولید نشاء در گلخانه‌های شهرستان تاکنون حدود 150 میلیون قطعه نشاء شامل گوجه فرنگی، فلفل، بادمجان و محصولات جالیزی نظیر خربزه و هندوانه تولید شده است.

امرالله احمدی به سطح زیرکشت نشا در شهرستان دشتی اشاره کرد و افزود: سطح گلخانه‌های تولید نشاء شهرستان بیش از 28 هکتار است که عمده این گلخانه‌ها در بخش کاکی است.

وی در ادامه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته بر اساس سطح زیر کشت این محصولات در شهرستان دشتی اشاره کرد و ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل تولید نشاء بیش از 350 میلیون نشاء تولید شود.

صدور محصول نشاء تولیدشده به دیگر استان‌ها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی در ادامه با اشاره به صادرات محصول نشاء تولیدشده به دیگر استان‌ها، تصریح کرد: در حال حاضر نشاهای تولید علاوه بر استفاده داخلی به استان‌های فارس، هرمزگان و خراسان جنوبی نیز صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این شهرستان دارای استعداد بالقوه‌ای در زمینه تولید نشاء محصولات سبزی و صیفی دارد، خواستار فراهم‌کردن زمینه برای حضور سرمایه‌گذاران توسط مسئولان ذیربط شدند.

احمدی تاکید کرد: کشاورزان نقش بسیار مهمی در تولید دارند و همه باید دست به دست هم دهیم و برای حل مشکلات و رفع نیازهای کشاورزان تلاش کنیم تا شاهد بهبود وضعیت فعالیت‌ این قشر باشیم.

نیاز کشاورزان دشتی به 2500 تن بذر گندم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی با اشاره به نیازهای کشاورزان این شهرستان به بذر گندم، بیان داشت: شرکت تعاونی روستایی خورموج به منظور تامین بذر گندم مورد نیاز کشاورزان شهرستان دشتی مقدار یک‌هزار و390 تن گندم در سال زراعی 91-92 خریداری کرده است.

احمدی ادامه داد: این بذر تامین شده پس از بوجاری، ضد عفونی و کیسه گیری مقدار یک‌هزار و300 تن گندم بذری برای کاشت در سال زارعی 92-93 در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

وی افزود: با توجه به سطح زیر کشت گندم آبی به میزان سه‌هزار هکتار و گندم دیم به میزان 15هزار هکتار نیاز کشاورزان به بذر گندم دو هزار و500 تن برآورد می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی یادآور شد: با پیگیری‌های به عمل آمده و تلاش‌های مدیر زراعت سازمان  امیدواریم هرچه زودتر درصد مانده مورد نیاز متقاضیان نیز تامین شود.

احمدی با تاکید بر لزوم حمایت گسترده و بیشتر از کشاورزان، اضافه کرد: امید است با توجه به نرخ خرید تضمینی گندم از طریق دولت شاهد تامین کامل نیاز گندم‌کاران شهرستان باشیم.

کد خبر 2162363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha