۴ آبان ۱۳۹۲، ۱۳:۱۵

عرفاني:

946 مورد تب مالت در همدان گزارش شده است

946 مورد تب مالت در همدان گزارش شده است

همدان- خبرگزاري مهر: معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي همدان گفت: طی شش ماه نخست 946 مورد تب مالت در استان همدان گزارش شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسين عرفاني ظهر شنبه در چهاردهمين همايش كشوري بيماري هاي قابل انتقال بين انسان و حيوان با بيان اينكه شرايط جغرافيايي همدان به دليل همسايگي با چند استان خاص است، ادامه داد: استان همدان از نظر مسير تردد انساني و حيواني به خصوص مرزهاي غربي از اهميت ويژه اي برخوردار است.

وي با بيان اينكه نخستين اولويت در بيماري هاي مشترك بين انسان و حيوان تب مالت است، ابراز داشت: بروز تب مالت در همدان از سال 80 تا 88 كاهش داشته اما از سال 88 شاهد افزايش تب مالت در همدان بوده ايم.

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي همدان با بيان اينكه در شش ماه نخست 946 مورد تب مالت در استان همدان گزارش شده است، ادامه داد: روندبروز تب مالت از سال 75 در سه استان ايلام، لرستان و همدان رو به كاهش بوده و از سال 88 سير بيماري افزايش داشته است.

بيشترين ميزان تب مالت در جمعيت عشاير اتفاق مي افتد

عرفاني با بيان اينكه استان همدان از سه جمعيت شهري، روستايي و عشاير تشكيل شده است، افزود: بيشترين ميزان تب مالت در جمعيت عشاير اتفاق مي افتد و ميزان بروز تب مالت در شهرستان هاي استان همدان غير از همدان و فامنين در حال افزايش است.

وي با اشاره به اينكه بيشترين شيوع سني بين 25 تا 30 سال است، اظهار داشت: يكي از شاخص هاي تب مالت ميزان بروز بيماري در گروه سني 50 تا 55 سال، 55 تا 59 سال و 59 تا 60 سال است.

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي همدان با بيان اينكه بيشترين ميزان بيماري تب مالت در افراد خانه دار، كشاورز، محصل و دامدار بوده است، عنوان كرد: 14 درصد افراد مبتلا سابقه تماس با دام را نداشته اند و 86 درصد سابقه تماس با دام را داشته اند.

حسين عرفاني با اشاره به اينكه هماهنگي بين بخشي بين دستگاه هاي متولي بهداشت وجود داشته باشد، عنوان كرد: دومين بيماري در اولويت بيماري هاري است كه از سال 80 تا 91 ميزان بروز حيوان گزيدگي رو به افزايش بوده است.

وي با بيان اينكه بيشترين ميزان حيوان گزيدگي در شهرستان فامنين است، ابراز داشت: گربه گزيدگي در پنج سال گذشته رو به افزايش بوده است.

 

 

 

 

کد خبر 2162512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha