۴ آبان ۱۳۹۲، ۱۹:۰۶

رسانه آمریکایی خبر داد

همکاری روسیه و آمریکا برای حل مساله هسته ای ایران

همکاری روسیه و آمریکا برای حل مساله هسته ای ایران

یک رسانه آمریکایی از همکاری خوب آمریکا و روسیه برای حل مسالمت آمیز مسئله هسته ای ایران با وجود اختلافات گسترده دو کشور بر سر مسائل دیگر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از "لوس آنجلس تایمز" ، آمریکا و روسیه با وجود اختلافات گسترده زیاد در زمینه مسائل مختلف همکاری خوب و بی سر و صدایی برای حل دیپلماتیک مسئله هسته ای ایران دارند.

نویسنده با اشاره به شدت گرفتن اختلافات روسیه و آمریکا بر سر اعطای پناهندگی موقت به ادوارد اسنودن افشاگر جاسوسی اطلاعاتی آمریکا از سوی روسیه می نویسد ، با وجود این اختلاف این دو کشور به همکاری در زمینه هایی که برای هر دو کشور حیاتی است دقت کافی را داشته اند که از جمله درباره حل دیپلماتیک مسئله هسته ای ایران و موضوع سلاح های شیمیایی سوریه.

بنا بر این گزارش ، روسیه با وجود داشتن روابط خوب با تهران و روابط تیره با آمریکا سعی می کند تا مسئله هسته ای ایران از طریق دیپلماتیک حل و فصل شود زیرا که هرگونه برخورد نظامی بین ایران و غرب می تواند موجب بی ثباتی در مرزهای روسیه خواهد شد و همچنین می تواند بازارهای نفت و گاز در جهان را به هم ریزد امری که اقتصاد روسیه وابسته به آن است.

"گری سامور" از مشاوران سابق اوباما در امور ایران در این خصوص می گوید: روسیه و آمریکا دارای منافع مشترکی هستند و اختلافات آنها تاکتیکی است.

در ادامه این مطلب آمده است آمریکا روی کار آمدن حسن روحانی در ایران را فرصت خوبی برای حل و فصل مسئله هسته ای ایران می داند.

نویسنده همچنین می نویسد، اینطور که به نظر می رسد روسیه بیشتر از آمریکا تمایل دارد که ایران و غرب به یک توافق هسته ای برسند زیرا در حالی که در پایان مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 در ژنو تمامی طرف ها از نتایج مذاکرات ابراز خوش بینی می کردند روس ها آن را کافی نمی دانستند.

در این روزنامه آمریکایی آمده است،  با اینکه آمریکا و روسیه بر سر مسائلی مثل کنترل سلاح های استراتژیک ، دفاع موشکی ، حقوق بشر و تلاش روسیه برای گسترش نفوذ در کشورهای همسایه اختلاف نظر دارند، دو کشور همکاری خوبی درباره حل مسئله هسته ای ایران دارند.

 

 

کد خبر 2162861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha