۵ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۴۵

گزارش روزنامه کویتی درباره دور بعدی مذاکرات ایران و 1+5

گزارش روزنامه کویتی درباره دور بعدی مذاکرات ایران و 1+5

یک روزنامه کویتی امروز در گزارشی به دور بعدی مذاکرات میان ایران و گروه 1+5 در ژنو پرداخت ومدعی شد: ایران توافق کرده پیش از آغاز این مذاکرات سه پیشنهاد ارائه شده در نشست قبلی را اجرایی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، فردا  و پس فردا نشستی در سطح کارشناسان ایرانی و غربی در بخشهای نفت ، اقتصاد ، حمل و نقل و بازرگانی برگزار خواهد شد.

روزنامه الرای به نقل از آنچه یک منبع ایرانی مطلع از مذاکرات هسته ای خواند، ادعا کرد : ایران اجرای توافقاتی را که در ژنو انجام شد، آغاز کرده و در نخستین گام غنی سازی 20 درصد اورانیوم را متوقف کرده است.

وی افزود: گام بعدی در دیدار میان "عباس عراقچی" معاون وزیرخارجه و "یوکیا آمانو" مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی برداشته می شود تا شرایط برای برگزاری مذاکرات ژنو در روزهای 7 و 8 نوامبر فراهم شود.

این منبع تاکید کرد: در مذاکرات ژنو، ایران برای نشان دادن حسن نیت خود از آژانس و بازرسانش برای سفر به تهران سفر دعوت می کند تا مسالمت آمیز بودن برنامه هسته ای خود را به اثبات برسانند.

وی افزود: پس از این دو گام، توپ در زمین آمریکا خواهد بود و کشورهای غربی باید حسن نیت خود را در قبال ایران نشان دهند. در این مرحله باید رفع تحریمها اعلام شود تا مسائل بار دیگر به روند گذشته باز نگردد.

این منبع ایرانی در ادامه گفتگو با الرای، رفع تحریمهای ایران توسط آمریکا را گام موثر در راستای توافقات بعدی از جمله تبادل سوخت اورانیوم دانست و افزود: مقامات ارشد ایران با گامهای برداشته شده در موضوع هسته ای ایران در راستای اعتماد سازی موافق هستند، اما تداوم این اقدامات به میزان جدیت غرب و تبدیل گفته ها به تصمیمات اجرایی بستگی دارد.

کد خبر 2163129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha