تحولات آسیا/

هشدار درباره وقوع سونامی در ژاپن/ تمایل کره جنوبی برای خرید 100 موشک بالستیک از آمریکا

هشدار درباره وقوع سونامی در ژاپن/ تمایل کره جنوبی برای خرید 100 موشک بالستیک از آمریکا

خبرگزاری مهر-گروه بین الملل: کشته و زخمی شدن 22 عضو طالبان، هشدار مسئولان ژاپنی درباره وقوع سونامی و تمایل کره جنوبی برای خرید بیش از 100 موشک بالستیک ضد تاکتیکی آمریکا از جمله خبرهای مربوط به قاره آسیا به شمار می رود.

افغانستان

وزارت کشور افغانستان در بیانیه ای اعلام کرد که در جریان عملیات پاکسازی پلیس ملی با همکاری ارتش، اداره امنیت ملی و ناتو در ولایت های کونر، ننگرهار، قندهار، وردک، فراه، هلمند و نیمروز، 12 عضو طالبان کشته، 10 نفر زخمی و هفت دیگر بازداشت شدند.

نیروهای افغانی و ناتو در این عملیات موفق به ضبط و کشف تسلیحات طالبان شدند و هنوز گزارشی درباره تلفات نیروهای امنیتی منتشر نشده و طالبان نیز در این باره اظهار نظر نکرده است.

کامبوج

همچنین بر اثر انفجار مین در 9 ماه نخست سال 2013 در کامبوج 21 نفر کشته شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که در این مدت 37 نفر کشته شدند، 43 درصد کاهش یافته است.

بر این اساس از ژانویه تا سپتامبر سال جاری 57 مورد انفجار بمب کنار جاده ای گزارش شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 66 مورد انفجار گزارش شده بود، تلفات به میزان 14 درصد کاهش یافته است.

از سوی دیگر در 9 ماه نخست سال جاری 65 نفر زخمی شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 106 نفر زخمی شدند، تلفات به میزان 39 درصد کاهش یافته است.

در این گزارش آمده است از سال 1979 تا سپتامبر 2013 بر اثر انفجار مین های کنار جاده ای حدود 19 هزار و 683 نفر کشته و 44 هزار و 606 نفر زخمی شدند.

ژاپن

پس از وقوع زمین لرزه 7.1 ریشتری در شمال شرق ژاپن، مسئولان ژاپنی درباره وقوع سونامی در این کشور به ارتفاع بیش از یک متر هشدار دادند.

در همین حال خبرگزاری کیودو به نقل از شرکت برق توکیو نوشت: هیچ چیز غیرمعمولی در نیروگاه فوکوشیما دایچی دیده نشده است، اما از کارگران این نیروگاه خواسته شده تا اسکله را هرچه سریعتر تخلیه کنند.

شبه جزیره کره

یونهاپ نیز در گزارشی از تمایل کره جنوبی برای خرید بیش از 100 موشک بالستیک ضد تاکتیکی آمریکا با هدف تقویت سیستم دفاع هوایی و موشکی خود پرده برداشت.

پاکستان

رسانه های پاکستان نیز از سفر سه روزه فرمانده ارتش این کشور تا پایان ماه جاری میلادی به چین و گفتگو مقامات نظامی دو کشور درباره گسترش روابط دو جانبه، افزایش همکاری نظامی و رایزنی درباره چگونگی برگزاری رزمایش نظامی مشترک خبر دادند.

بر این اساس در پی تیرگی روابط واشنگتن و اسلام آباد در سالهای اخیر، پاکستان تلاش بسیاری را برای گسترش سطح روابط خود با چین انجام داده است که از جمله این اقدامات می توان به همکاری هسته‌ ای برای احداث رآکتور در پاکستان و همکاری نظامی برای تولید سلاح‌های پیشرفته از جمله جنگنده اشاره کرد.

کد خبر 2163197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha