۵ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۴۹

حسين پور:

بدهی ادارات دولتی به شهرداری ها در بودجه 93 لحاظ شود

بدهی ادارات دولتی به شهرداری ها در بودجه 93 لحاظ شود

شيروان - خبرگزاري مهر: عضو شورای اسلامي شهر شیروان خواستار لحاظ نمودن بدهی ادارات دولتی در بودجه سال 93 شد.

اسماعیل حسین پور در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به بدهی بالای ادارات دولتی به شهرداری ها عنوان كرد: شهرداری شیروان 23 میلیارد تومان از ادارات دولتی طلبکار بوده و متاسفانه تاکنون اقدام موثري برای  پرداخت این مطالبات صورت نگرفته است.

به گفته وي دولت قبل اراده ای برای پرداخت این مطالبات قانونی شهرداری ها نداشت ولی از دولت یازدهم انتظار می رود با پرداخت بدهی ادارت دولتی به شهرداری ها، این نهاد خودگران مردمی را یاری کند.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر شیروان پرداخت حجم انبوه بدهی ادارات دولتی به شهرداری ها را یک ضرورت دانست و تأکید کرد: در صورت پرداخت مطالبات شهرداری ها این مجموعه خدمت رسان به مردم، با یک جهش بزرگ روبرو خواهد شد و روند خدمت به شهروندان شتاب می گیرد.

حسين پور با بيان اين كه با تسويه بدهي ادارات دولتي به شهرداري ها مردم شاهد عمران و آبادانی بیشتر در شهر خواهند شد، تصريح كرد: از سوي ديگر دريافت اين ميزان مطالبات می تواند شهرداری ها را در ایجاد منابع پایدار مالی یاری رساند و اين نهادها به سرمایه گذاری بیشتر برای عدم اتکا به دولت روی آورند.

به گفته وی شهرداری ها فاقد پشتوانه مالی دولتی هستند و هزينه هاي اين نهاد توسط مردم هر شهر تأمین می شود.

اين مسئول عنوان كرد: بسیاری از شهروندان از پرداخت حق و حقوق قانونی شهرداری ها ناتوان هستند و زیبنده نیست با داشتن این میزان طلب از ادارات دولتی، شاهد فشار مضاعف بر مردم باشیم.

حسین پور خواستار لحاظ نمودن بدهی ادارات دولتی در بودجه سال 93 شد و گفت: اگر پرداخت اين بدهي ها در بودجه سال 93 لحاظ شود؛ جهش عظيمي در ارائه خدمات شهري به شهروندان روي مي دهد.

عضو شورای اسلامي شهر شیروان در پایان ابراز امیدواری کرد با درایت دولت تدبیر و امید و با پیگیری نمایندگان مردم در مجلس، این مهم تحقق یابد تا شوراها و مدیران شهری بی دغدغه به دنبال برنامه های کلان برای مدیریت بهینه شهرها باشند.

کد خبر 2163202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha