۵ آبان ۱۳۹۲، ۱۴:۳۱

منکرسی:

فرهنگ کتابخوانی باید در جامعه ترویج شود

فرهنگ کتابخوانی باید در جامعه ترویج شود

کرمانشاه - خبرگزاری مهر: معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه خواستار ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه شد و گفت: باید از همان سنین کودکی فرزندان خود را به خواندن کتاب تشویق کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر،‌ جلال منکرسی ظهر یکشنبه و در جلسه هماهنگی برگزاری بیست و یکمین دوره هفته کتاب کرمانشاه که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید در جامعه رواج پیدا کند چرا که کتاب و  عمق بخشی به فرهنگ کتابخوانی می تواند جامعه را از سطحی نگری و کم عمقی در حوزه تفکر نجات دهد.

وی با بیان اینکه فرهنگ کتابخوانی ریشه در مذهب ما دارد، خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام  و آموزه های راستین انبیای الهی کامل ترین منبع بشر در مسیر نیل به کمال و سعادت است که اگر بخوبی ترویج پیدا کنند به طور قطع نگرش جامعه بر مدار عقل و منطق پیش خواهد رفت.

منکرسی افزود: کتاب همواره بهترین دوست انسان بوده و با افزایش معلومات و آگاهی های او سبب می شود تا با دست پر در مراکز علمی حاضر شده و همواره از آگاهی لازم برخوردار باشد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب این فرصت را برای علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی فراهم می آورد تا آنچه را که از کتاب و محصولات فرهنگی نیاز دارند را تهیه نمایند.

منکرسی همچنین از دستگاه های اجرایی استان خواست تا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه را در برپایی بهتر نمایشگاه های استان همراهی کنند.

کد خبر 2163426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha