همراه با تصاویر/

اعتصاب در بنگلادش/ سه نفر کشته شدند

اعتصاب در بنگلادش/ سه نفر کشته شدند

خبرگزاری مهر-گروه بین الملل: رسانه های خبری از کشته شدن سه نفر در جریان درگیری و اعتصاب میان نیروهای امنیتی بنگلادش و معترضان خبر دادند.

اعتصاب سه روزه حزب ملی‌ گرای بنگلادش و گروه جماعت اسلامی که خواستار استعفای شیخ حسینا نخست وزیر و  رهبر "عوامی لیگ" پیش از برگزاری انتخابات عمومی در ژانویه آینده و برگزاری انتخابات زودهنگام تحت مدیریت یک دولت موقت هستند، همچنان ادامه دارد و در جریان جدیدترین ناآرامی ها سه نفر کشته شدند.

معترضان درباره تقلب در جریان انتخابات ژانویه آتی در صورت باقی ماندن حزب ملی‌ گرای بنگلادش در قدرت ابراز نگرانی کرده و در این میان در جریان تظاهرات ضد دولتی از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 150 نفر کشته شدند.

این در حالی است که نخست‌ وزیر بنگلادش با برگزاری ضیافتی خالده ضیاء رهبر اپوزیسیون را به شام دعوت کرد و خواستار گفتگو با وی پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی و آرام شدن اوضاع و لغو اعتصابات در این کشور شد و تاکید کرد که از سمت خود کناره گیری نمی کند، زیرا این اقدام در تضاد با قانون اساسی کشورش است، این در حالی است که سخنگوی ضیاء تاکید کرده است که رهبر اپوزیسیون تنها پس از پایان اعتصاب در 29 اکتبر (7 آبان) با حسینه گفتگو می کند.

رسانه های خبری همچنین از به خشونت کشیده شدن تظاهرات ضد دولتی در بنگلادش خبر داده و گزارش دادند که پلیس برای سرکوب تظاهرات و پایان دادن به اعتصاب مخالفان که به سوی نیروهای امنیتی در شهر ناگاراکاندا سنگ پرتاب می کردند، تیراندازی کرده است.

کد خبر 2163466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha