۵ آبان ۱۳۹۲، ۱۵:۵۶

موافقان وزیر پیشنهادی ورزش:

مخالفت ها با صالحی امیری سیاسی است/ تاکید وزیر پیشنهادی بر حضور بانوان در عرصه ورزشی 

مخالفت ها با صالحی امیری سیاسی است/ تاکید وزیر پیشنهادی بر حضور بانوان در عرصه ورزشی 

موافقان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان بر سیاسی بودن مخالفان نسبت به امیری صالحی تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر علی محمد احمدی در موافقت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: امروز در در راهبرد نوین خود مسئله سرمایه اجتماعی را به عنوان محوری ترین سرمایه در دستور کار قرار داده و قشر جوان را به عنوان راهبرد اساسی برای دستیابی به این هدف قرار داده است.

وی افزود: در کشور ما جمعیت جوان است و بهره گیری عقلایی از این سرمایه در سایه برنامه ریزی و اهتمام جدی دستگاههای اجرایی است، برخلاف سایر وزارتخانه ها که راهبردهای تکمیلی را دنبال می کنند در حوزه ورزش ، نشاط ملی، غرور ملی و سرمایه ملی باید پیگیری شود.

این نماینده مجلس گفت: در صحبت های مخالف قبلی چیزی جز ایراد به سابقه ورزشی آقای وزیر ندیدیم، اگر بخواهیم از فرصت ها برای پیشرفت کشور استفاده کنیم باید با تیزهوشی زمان را از دست ندهیم.

احمدی ادامه داد: سه ماه است که وزارتخانه ای که متولی ورزش ما است بدون وزیر سپری می کند در حالی که در جوامع اروپایی این حوزه در حدود 4 میلیون اشتغالزایی دارد.

این نماینده موافق با تاکید بر اینکه باید وزیر پیشنهادی درباره چینش همکاران و تحولی که لازمه ساختار یک مجموعه ورزشی است توضیح دهد، افزود: اما باید هر چه سریعتر تکلیف این وزارتخانه را روشن کنیم.

وی گفت: به امیدی که در طول 6 ماه گذشته از پیروزی تیم های ورزشی کشتی، والیبال و فوتبال در بین مردم بوجود آمده نگاه کرده و سپس برنامه وزیر پیشنهادی را ببینید و بر اساس آن تصمیم  بگیرید.

وی با اشاره به این جوانان سرمایه کشور هستند و باید فردای کشور را اداره کنند، گفت: باید بدون هیچ پیش داوری قبلی برنامه های آقای صالحی امیری را مرور کنیم تا بفهمیم نسبت وضعیت کشور چه تغییراتی قرار است در این وزارتخانه ایجاد کند.

این نماینده با اشاره به محورهای برنامه پیشنهادی صالحی امیری گفت: ملت ما از نظر اخلاق و فرهنگ سرآمد است . نفوذ این فرهنگ در ورزش می تواند از جوانان ما الگوی بی بدیلی ایجاد کند.

وی با اشاره به رفع تبعیض و ایجاد نگرش عدالت به عنوان محور برنامه ها ی وزیر پیشنهادی عنوان کرد: بسیاری در گذشته دغدغه تخصیص نامتعادل امکانات را داشتند در حالی که همین حالا من تاکید می کنم که انشاءالله در راهبرد آقای صالحی امیری عدالت محوری ، تخصیص منابع بر اساس فرصت مداری و به طوری که مناطق کمتر توسعه یافت به سطح متوسط برسند در دستور کار قرار گیرد.

احمدی به حضور بانوان در عرصه ورزش اشاره و ادامه داد: این مسئله اقتدار ملی را نشان می دهد اما ما نتوانستیم این فرصت را ایجاد کنیم در حالی که رویکرد آقای صالحی امیری توجه به جوانان و بانوان است.

این نماینده مجلس با اشار ه به گذشته هیچ گاه دکتری علوم ورزشی در راس حوزه های ورزشی نداشتیم گفت: امروز نباید انتظار داشته باشیم که حتما وزیر ورزش دکترای علوم ورزشی داشته باشد؛ دکتر صالحی امیری تلفیقی از سوابق اجرایی و علمی است، 19 سال مدیریت اجرایی موفق، 8 سال سابقه پژوهشی، مدیر گروهی دانشگاه و رئیس کمیته اجتماعی  شورای عالی امنیت ملی جزو فعالیت ها و سوابق وی است؛ ما بر این باوریم که دکتر صالحی برنامه موفقی در حوزه ورزش خواهد داشت.

در ادامه محمد قسیم عثمانی که بخشی از وقت احمدی را در موافقت با وزیر پیشنهاد ی ورزش و جوانان داشت گفت: اگر به برنامه های آقای صالحی امیری نگاه کنید می بینیم که رفع بی عدالتی یکی از برنامه های او است، یکی از اتفاقاتی که در کشور رخ داده این است که بین کمتری و بیشترین امکانات ورزشی کشور 30 درصد اختلاف وجود دارد در حالی که بیشترین مخالفان آقای صالحی امروز این دغدغه را ندارند.

وی گفت: مبارزه با مافیای ورزش یکی دیگر از برنامه های آقای صالحی امیری است در حالی که امروز این مافیا دست در دست هم داده اند تا اجازه ندهند وی وزیر شود.

عثمانی گفت: جلوگیری از سیاسی کاری در ورزش یکی دیگر از برنامه های این وزیر پیشنهادی است در حالی که بیشترین مخالفان وی سیاسی هستند، مخالفت ها با صالحی از نوع سیاسی است در حالی که اگر سیاست به این وزارتخانه وارد شده باید جلوی آن گرفته شود.

این نماینده موافق با اشاره به اینکه جلوگیری از محرومیت ورزش روستایی یکی دیگر از برنامه های آقای صالحی امیری است ادامه داد: در تهران و اصفهان میلیاردها میلیارد تومان به یک ورزشگاه می دهند اما در روستاها مردم لنگ یک دست لباس ورزشی و یک توپ فوتبال می مانند.

ورزش ما از اخلاق فاصله گرفته در حالی که برنامه های آقای صالحی در جهت برگرداندن اخلاق به صحنه ورزش است.

وی با تاکید بر اینکه مشارکت دادن زنان در ورزش، عمومی کردن ورزش از طریق توسعه ورزش همگانی ورود ورزش به زندگی مردم و توجه به ورزش جانبازان از برنامه های این وزیر پیشنهادی است، ادامه داد: ما امروز  تیم جانبازانی داریم که لنگ هزینه های شرکت در مسابقات هستند.

عثمانی در پایان گفت: در تمام زمینه ها در کشور آموزش داریم ولی برای آموزش خانوادگی زن و شوهر هیچ برنامه ای نداریم در حالی که یکی از برنامه های آقای صالحی امیری این است که  آموزش خانوادگی را در  بین جوانان انجام دهد تا طلاق کم شده و جوانان در آرامش زندگی کنند.

کد خبر 2163520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha