تحولات آسیا/

سرنوشت ملا برادر موضوع مهم نشست سه جانبه در لندن/ دو هزار خانواده در فیلیپین آواره شدند

سرنوشت ملا برادر موضوع مهم نشست سه جانبه در لندن/ دو هزار خانواده در فیلیپین آواره شدند

خبرگزاری مهر-گروه بین الملل: تصمیم اسلام آباد برای جلوگیری از ورود افغان‌ها به پاکستان، انفجار سه بمب در پایتخت ایالت پاتنا هند و بی خانمان شدن دو هزار خانواده بر اثر آتش سوزی در فیلیپین از جمله خبرهای مربوط به قاره آسیا به شمار می رود.

هند

یک مقام ارشد هندی اعلام کرد که بر اثر انفجار سه بمب در نزدیکی یک محل عمومی در بیهار پایتخت ایالت پاتنا دست کم یک نفر کشته و پنج فرد دیگر زخمی شدند.

گفته می شود که هواداران نارندرا مودی نامزد نخست وزیری مخالف دولت هند و از حزب ملی گرای بهاراتیا جاناتا برای شنیدن سخنرانی این نامزد در پایتخت ایالت پاتنا گردهم آمده بودند که چندین بمب پیش از ورود مودی به محل سخنرانی منفجر شد.

همچنین در رویدادی دیگر بر اثر کشته شدن هفت فرد دیگر در جریان بارش باران های سیل آسا در شرق هند، تلفات قربانیان به 29 نفر رسید.

پاکستان

"عبدالقادر بلوچ" وزیر امور مهاجرین و سرحدات پاکستان در اظهاراتی گزارشها را درباره دادن اجازه ورود به آوارگان افغانی به کشورش پس از خروج نیروهای ناتو از افغانستان رد کرد.

افغانستان

ایمل فیضی سخنگوی رئیس جمهور افغانستان در یک نشست خبری در کابل با اشاره به نگرانی کشورش درباره سرنوشت ملا عبدالغنی برادر تاکید کرد که این موضوع و همچنین مذاکرات صلح از موضوعات اساسی در نشست سه جانبه کرزای، نواز شریف نخست وزیر پاکستان و دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در لندن است.

همچنین وزارت دفاع افغانستان در بیانیه ای اعلام کرد که در 24 ساعت گذشته 32 بمب در بخشهای مختلف این کشور خثی شده است.

فیلیپین

بر اثر آتش سوزی در یک منطقه مسکونی در پایتخت فیلیپین دو کودک چهار و شش ساله کشته، 500 منزل در آتش سوخته و دو هزار خانواده بی خانمان شدند و اجساد کشته شدگان نیز پس از خاموش شدن آتش از ساختمان بیرون کشیده شده است.

سنگاپور

همچنین نخست وزیر سنگاپور با هدف تقویت روابط دوجانبه به فرانسه و لهستان سفر کرد و با رهبران این دو کشور درباره گسترش همکاریها گفتگو می کند.

 

 

 

کد خبر 2163536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha