۶ آبان ۱۳۹۲، ۱۳:۱۷

احتمال هجوم دوباره مگسهای میاز به گوزنهای سایت کرخه

احتمال هجوم دوباره مگسهای میاز به گوزنهای سایت کرخه

مدیرکل محیط زیست خوزستان با بیان اینکه فصل پاییز فصل زاد و ولد مگس های میاز است از احتمال هجوم دوباره این گونه به گوزن های سایت کرخه خبرداد.

احمدرضا لاهیجان زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان این مطلب افزود:  در فصل تابستان که مگسهای میاز به گوزن های زرد هجوم بردند نیز اعلام کردیم که دو فصل بهار و پاییز فصول تکثیر این حشره ها هست و دامپزشکی نیز این موضوع را تایید کرده است.

مدیرکل اداره حفاظت از محیط زیست استان خوزستان با بیان اینکه در حال حاضر گوزنهای زرد سایت کرخه از وضعیت مطلوبی برخوردارند اظهار داشت: تعداد باقی مانده از این گوزن ها در سلامت به سر می برند. ضمن اینکه اقدامات امنیتی و حفاظتی برای آنها انجام می شود.

لاهیجان زاده تصریح کرد: با توجه به اینکه در فصل زاد و ولد مگس ها هستیم ممکن است که این مگس ها دوباره به سایت کرخه هجوم ببرند اما هنوز این اتفاق رخ نداده و گوزن ها در امنیت و سلامت کامل هستند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه اکنون نگرانی از وضعیت گوزن های زرد سایت کرخه وجود ندارد، گفت: در عین حال اقدامات امنیتی برای گوزن های زرد در حال انجام است و باید بیش از این مراقب بود. البته جلسه مدیریت بحران میاز در خوزستان با همکاری سازمان دامپزشکی، موسسه تحقیقات گیاه‌ پزشکی و دانشکده ‌‌های دام پزشکی و منابع طبیعی برگزار شد و بر همین اساس آخرین وضعیت مورد ارزیابی قرار گرفت.

لاهیجان زاده با بیان اینکه حدود 15 تا 20 رأس گوزن در سایت کرخه باقی مانده یادآور شد: هنوز در این منطقه گزارشی درباره تلف شدن گوزن زرد بر اثر هجوم گوزن میاز ارائه نشده است.

به گزارش مهر، در تابستان سال جاری در منطقه کرخه به دلیل هجوم مگس های میاز بیش از 40 رأس گوزن زرد ایرانی تلف شد. این مگس‌ ها بر روی بدن حیوان نشسته و تخم گذاری می ‌کنند که در نهایت موجب تلف شدن حیوان می‌ شوند.

کد خبر 2163613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha