۶ آبان ۱۳۹۲، ۹:۴۱

در گفتگو با مهر عنوان شد:

وزیر ورزش اگر از دیگراعضای کابینه قویتر نیست حداقل در سطح آنها باشد

وزیر ورزش اگر از دیگراعضای کابینه قویتر نیست حداقل در سطح آنها باشد

سخنگوی پیشین سازمان تربیت بدنی و رئیس پیشین فدراسیون گلف با بیان اینکه امیدوارم ورزش کشور هر چه زودتر با معرفی وزیر جدید از این بلاتکلیفی خارج شود، گفت: وزیر ورزش اگر از دیگر اعضای کابینه قویتر نیست باید حداقل در سطح آنها باشد. امیدوارم برای انتخاب گزینه جدید وزارتخانه به این مسئله توجه اساسی شود.

عیسی اسحاقی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی به دومین گزینه پیشنهادی رئیس جمهوری برای وزارت ورزش و جوانان رای اعتماد نداد، اظهار داشت: با توجه به اینکه سال آینده بازی‌های آسیایی برگزار می‌شود و در حال حاضر برخی فدراسیون‌ها با سرپرست اداره می‌شوند و در کل ورزش کشور در بلاتکلیفی به سر می‌برد، باید هرچه سریعتر تکلیف ورزش مشخص شود.

وی با بیان اینکه امیدوارم رئیس جمهوری این‌بار فردی با تجربه در ورزش را برای وزارت ورزش و جوانان معرفی کند، خاطرنشان کرد: وزیر ورزش اگر از دیگر اعضای کابیته دولت قویتر نباشد باید حداقل در سطح آنها باشد. رئیس جمهوری تاکنون برای دیگر وزارتخانه‌ها افرادی قوی و متخصص را انتخاب کرده است. امیدوارم در حوزه ورزش هم فردی با این ویژگی‌ها انتخاب شود تا اینبار نمایندگان مجلس به او رای دهند و بدین ترتیب وزیر ورزش انتخاب شود و از حمایت‌های دولت هم برخوردار شود.

رئیس پیشین فدراسیون گلف تاکید کرد: وزیر ورزش باید شناخت کامل و جامع از ورزش داشته باشد. با توجه به حساسیت‌هایی که در ورزش وجود دارد، اگر مدیری غیر متخصص برای این حوزه انتخاب شود، خیلی خوب نیست.

اسحاقی ادامه داد: ورزش با دیگر عرصه‌ها فرق دارد چون هر چهار سال یک‌بار ورزشکاران باید در بازی‎های آسیایی و المپیک شرکت کنند. علاوه بر این هر رشته سالیانه و یا هر دو سال یکبار مسابقات آسیایی و جهانی مختص به خود را دارد. همین حالا تیم ملی فوتبال باید برای مسابقات جهانی آماده شود. خیلی دیگر از رشته‌ها مانند بسکتبال هم همین شرایط را دارند و همه اینها در حالی است که باید از حالا برای تصویب بودجه مناسب و کافی برای سال آینده اقدام کرد. با این اوصاف اگر معرفی وزیر ورزش بیشتر از این به تاخیر بیفتد، ورزش کشور ضررات جبران ناپذیری را خواهد دید.

مشاور رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی تاکید کرد: با در نظر گرفتن این موارد امیدوارم اینبار گزینه پیشنهادی برای وزارت ورزش و جوانان شناخت کامل از ورزش داشته باشد و بتواند از مجلس رای اعتماد هم بگیرد. فقط اینکه دوباره تاکید می‌کنم وزیر ورزش اگر از دیگر وزرا و اعضای کابینه دولت قویتر نیست، حداقل باید در سطح آنها باشد. نباید ورزش و اهمیت آن نادیده گرفته شود. 

کد خبر 2163801

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha