۶ آبان ۱۳۹۲، ۱۵:۲۰

با حضور مسئولان؛

سامانه کارت ملی هوشمند در استان بوشهر راه‌اندازی شد

سامانه کارت ملی هوشمند در استان بوشهر راه‌اندازی شد

بوشهر - خبرگزاری مهر: در مراسمی با حضور استاندار بوشهر سامانه کارت ملی هوشمند در این استان راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر ظهر دوشنبه در این آئین اظهار داشت: در فاز اول صدور کارت هوشمند ملی که همزمان با انتخابات در خرداد ماه انجام شد و بر اساس آن امضای الکترونیکی مندرج در کارت‌های هوشمند ملی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

کیومرث صالحی‌نیا اضافه کرد: در این مرحله برای تمام مسئولان دست اندرکار انتخابات در وزارت کشور و استانداری‌ها و کسانی که مسئول برگزاری انتخابات بودند، کارت هوشمند ملی صادر شد.

وی افزود: در این طرح پایلوت، افرادی که به سن 15سالگی رسیدند، باید کارت دریافت می‌کردند، همچنین افرادی که کارت ملی آنها مفقود شده و یا اصلاح مشخصات هویتی داشتند، جزو کسانی بودند که برای آنها در این مرحله کارت ملی هوشمند صادر شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر خاطرنشان ساخت: با تفاهم‌نامه‌ای که بین سازمان ثبت‌ احوال و بنیاد شهید و امور ایثارگران وجود داشت، خانواده شهدا و جانبازان نیز در اولویت دریافت کارت هوشمند ملی قرار گرفته‌اند.

تمام فرآیند اخذ درخواست کارت هوشمند ملی کاملا الکترونیکی است

وی ادامه داد: تمام فرآیند اخذ درخواست کارت هوشمند ملی کاملا الکترونیکی است و متقاضی باید به نشانی اینترنتی اعلام شده مراجعه کرده و پیش ثبت‌نام‌ را انجام دهد.

صالحی‌نیا گفت: این پیش ثبت‌نام می‌تواند در هر نقطه انجام شود به این معنا که متقاضی از هر نقطه‌ای که دسترسی به اینترنت دارد، از جمله منزل، محل کار و کافی‌نت و... می‌تواند درخواست کارت هوشمند ملی را ارائه دهد که این کار هیچ هزینه‌ای ندارد.

وی تصریح کرد: تنها کسانی که از کافی‌نت برای ثبت‌نام استفاده می‌کنند باید هزینه بخش خصوصی را پرداخت کنند. لذا در این مرحله سازمان ثبت احوال هیچ هزینه‌ای را از متقاضیان دریافت نخواهد کرد.

هزینه 10 هزار تومانی برای صدور کارت هوشمند ملی

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر ادامه داد: هزینه صدور کارت هوشمند ملی بر اساس مجوز مجلس شورای اسلامی در سال جاری10 هزار تومان است و باید به حساب ثبت احوال واریز شود.

وی تاکید کرد: هر تعرفه‌ای غیر از این مبلغ از متقاضیان اخذ شود، خلاف مقررات سازمان ثبت احوال کشور است و در صورت اعلام شکایت قابل رسیدگی می باشد.

صالحی‌نیا اظهار داشت: غیر از مبلغ فوق برای ثبت‌نام نهائی صدور کارت‌ هوشمند ملی، تعرفه‌ای توسط پست یا دفاتر پیشخوان دولت از متقاضی دریافت می‌شود که این تعرفه‌ها برابر با مصوباتی است که اعلام می‌شود و این مراکز در قبال خدمتی که به متقاضیان انجام می‌دهند، تعرفه‌ دریافت می‌کنند؛ از جمله هزینه ارائه خدمت و یا هزینه عکس که تعرفه‌های مشخصی دارد و توسط دفتر مربوطه اعلام و اخذ می شود.

آمارهای ثبت احوال مهم‌ترین و امن‌ترین آمار اطلاعاتی است

استاندار بوشهر نیز در این آئین اظهار داشت: ثبت احوال یک مرکز مهم و حیاتی و حساس در کشور است که مبنا و پایه تمام آمارهای کشور است.

فریدون حسنوند افزود: آمارهای کلیدی کشور را ثبت احوال ثبت کرده و این مجموعه با همه فعالیت‌هایی که دارد در موضوعات مختلف جامعه نقش تاثیرگذاری ایفا می‌کند.

وی اضافه کرد: آمارهای تهیه شده از سوی ثبت احوال مهم‌ترین و امن‌ترین اطلاعاتی است که در اختیار دولت برای تصمیم‌گیری‌ها قرار داده می‌شود.

استاندار بوشهر یادآور شد: اگر پروژه کارت ملی هوشمند به صورت دقیق اجرا شود بسیاری از مشکلات حل و به برنامه‌ریزی دقیق‌تر کمک خواهد کرد.

لزوم توسعه تجهیزات و امکانات و نیروی انسانی ثبت احوال

حسنوند بیان کرد: صدور کارت ملی هوشمند یک اقدام ارزشمند است که بسیاری از مشکلات از قبیل جعل، آمار غیرواقعی و هدررفت بودجه‌های بیت‌المال را کاهش می‌دهد.

استاندار بوشهر افزود: ثبت احوال همواره از اعضای ثابت انتخابات بوده اما هیچگاه در خدمات‌رسانی دقیق، حفظ سلامت کاری و سایر ماموریت‌ها مرتکب خطا و اشتباه نشده است.

وی گفت: آمار ثبت احوال همواره مورد وثوق سایر دستگاه‌هاست و در استان بوشهر عملکرد این سازمان مورد رضایت مردم قرار دارد.

استاندار بوشهر با اشاره به برخی مشکلات اداری و تجهیزاتی در مجموعه ثبت احوال استان ابراز داشت: این سازمان به اقتضای ماموریت‌های زیادی که دارد باید از تجهیزات و امکانات و نیروی انسانی لازم برخوردار باشد و ما نیز در بحث تامین وسیله نقلیه و در بحث بودجه به این مجموعه کمک خواهیم کرد.

کد خبر 2164299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha