۶ آبان ۱۳۹۲، ۱۸:۲۴

در سال جاری/

850 هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت کلزا رفته است

850 هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت کلزا رفته است

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: از آغاز کشت دانه ی روغنی کلزا تا کنون 850 هکتار از اراضی استان زیر کشت این محصول رفته است.

مهدی ملکشی در گفتگو با خبرنگار مهرافزود: پیش بینی می شود تا  اوایل اسفند ماه سال جاری در بیش از یک هزار و 600 هکتار از اراضی کشاورزی این استان، دانه روغنی کلزا کشت شود.

وی اظهار داشت: در صورت تحقق این میزان کشت، حدود سه هزار و 500 تن دانه روغنی کلزا برداشت خواهد شد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه سال گذشته در یک هزار و 625 هکتار از اراضی استان دانه روغنی کلزا کشت شده بود، افزود: میزان محصول برداشت شده این محصول در سال قبل نیز سه هزار و 500 تن بوده است.

ملکشی نوع کشت شده کلزا در استان را از نوع "اوکاپی" عنوان کرد و گفت: عمده  کشت دانه روغنی کلزا در شهرستانهای شیروان و مانه و سملقان انجام می شود.

وی اضافه کرد: در سال جاری 10 تن و 500 کیلو بذر در اختیار کشاورزان استان قرار گرفته است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت:  با توجه به اینکه رویکرد مدیریت زراعت کشت محصولات استراتژیک همچون گندم و انواع دانه های روغنی است؛ جهاد کشاورزی، کشاورزانی را که متقاضی کشت دانه های روغنی هستند برای دریافت تسهیلات به بانکها معرفی و آنان همچنین از حمایت های ویژه کمک های بلاعوض برخوردار می شوند.

 

کد خبر 2164505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha