۸ آبان ۱۳۹۲، ۱۰:۴۰

حجت الاسلام کریمی:

مباهله روز اثبات حقانیت اسلام و خاندان پیامبرگرامی(ص) است

مباهله روز اثبات حقانیت اسلام و خاندان پیامبرگرامی(ص) است

کرمانشاه - خبرگزاری مهر: یکی از مدرسین حوزه علمیه کرمانشاه گفت: روز مباهله را در واقع می توان روز اثبات حق بودن دین اسلام و خاندان پیامبر گرامی(ص) دانست.

حجت الاسلام  عبدالله کریمی در گفت و گو با خبرنگار مهر، به فرا رسیدن ۲۴ ذی‌الحجه روز مباهله اشاره و اظهار داشت: این روز، روز با اهمیتی است که مهر تأییدی بر حقانیت خاندان پیامبر اکرم(ص) و اسلام راستین شد.

وی افزود: آنچه مسلم است واقعه تاریخى مباهله رسول‏ خدا(ص) با مسیحیان نجران بعد از نبرد تبوک بوده است و شیخ مفید آمدن هیات نصارى به حضور رسول‏ خدا را بعد از ماجراى فتح مکه و سرازیر شدن هیئت‏ هاى مختلف طوائف و قبائل به سوى پیغمبر ذکر کرده است.

حجت الاسلام کریمی با تاکید بر اینکه پیامبر اسلام(ص) در روز مباهله با رفتار و کردار خود حقانیت اسلام را به نمایش گذاشت، خاطرنشان کرد: در روز مباهله بنا بود مسلمانان و مسیحیان نجران در مورد یکدیگر نفرین کنند تا خدا هر آنکس را که دروغگوست عذاب کند.

امام جماعت مسجد قبا خاطرنشان کرد: در روز مباهله پیامبر اسلام(ص) پس از آنکه در سال های پایانی به پادشاهان کشورهای بزرگی چون مصر، روم و ایران نامه نوشت در سال دهم هجری نامه ای به نصارای نجران فرستاد و آنها را به یکتا پرستی دعوت کردند.

کریمی افزود : نصارای نجران در نزدیکی یمن ساکن بودند و قدرت و جمعیت بسیاری داشتند و بعد از نامه رسول الله(ص) با ایشان ملاقات هایی داشتند که پیامبر (ص) آن ها را به خداپرستی دعوت کرد.

وی خاطرنشان کرد: پس از لجاجت آنها با پیامبر، مقرر شد مباهله صورت گیرد و  یکدیگر را نفرین و از خداوند بخواهند گروه ناحق را عذاب نازل کند.

مدرس حوزه علمیه کرمانشاه خاطرنشان کرد: نصارای نجران پس از این قرار گفتند باید ببینیم در روز مباهله، پیامبر(ص) با چه کسانی برای انجام این کار می‌آید اگر پیامبر(ص) لشکر کشی کردند که باید بدانیم که آنان زیاد در حق بودن خود مصمم نیستند. اما اگر غیر این صورت باشد مسئله به گونه‌ ای دیگر است.

حجت الاسلام کریمی افزود: پیامبر اکرم(ص)در روز مباهله به همراه حضرت علی (ع)، فاطمه زهرا (س)، امام حسن (ع) و امام حسین(ع) به محل مباهله رفتند که همین اقدام رسول الله (ص) سبب شد تا نصارای نجران متنبه شوند و به همین خاطر به حضور پیامبر(ص) شتافتند و از مباهله صرف نظر کرده و تسلیم شدند.

وی در پایان گفت: مباهله یکى از معجزات همیشه ماندگار اسلام است که می توان از آن درس های بسیاری گرفت.

کد خبر 2165556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha