۱۰ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۳۱

نشست نقد و بررسي و رونمايي از کتاب «روياي آمريكايي» برگزار می شود

نشست نقد و بررسي و رونمايي از کتاب «روياي آمريكايي» برگزار می شود

نشست نقد و بررسي و رونمايي از کتاب «روياي آمريكايي» دوشنبه سيزدهم آبان‌ماه در فرهنگسراي انديشه برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سلسله نشست‌هاي «دوشنبه‌هاي كتاب انديشه» اينبار با يوم‌الله 13 آبان، سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمريكا و روز مبارزه با استکبار جهانی همزمان شده است. به همين مناسبت كانون انديشه جوان با مشاركت فرهنگسراي انديشه در چهارمين گام اين نشست‌ها، مراسم معرفي و نقد كتاب «رؤياي آمريكايي؛ روايتي ديگر از تاريخ مردم آمريكا» را برگزار مي‌كند.

در اين نشست سيد سعيد ميرلوحي، پژوهشگر و استاد دانشگاه، مرضيه هاشمي(ملاني فرانكلين) ‌مجري آمريكايي شبكه پرس تي‌وي و فاطمه شفيعي سروستاني، مترجم كتاب، به نقد و بررسي اين اثر مي‌پردازند.

«روياي آمريكايي» نسخه‌ خلاصه شده‌اي از كتاب مفصل «تاريخ مردم ايالات متحده» است كه به قلم «هاوارد زين» براي جوانان به رشته تحرير درآمده است.

«هاوارد زين» مورخ، نمايش‌نامه‌نويس و متفكر و استاد علم سياست در دانشگاه بوستون است.

در مقدمه كتاب آمده است: «نويسنده به عنوان مورخي ماركسيست، مدعي است: تاريخ آمريكا را از نگاه كارگران، مردم‌گرايان، سياه‌پوستان، زنان، بردگان و سرخ‌پوستان اين كشور ارايه كرده است.» اين اثر تاريخ آمريكا را از زمان كشف آن توسط كريستف كلمب تا جنگ‌هاي افغانستان و عراق دربرمي‌گيرد. اين كتاب در انتشارات هلال منتشر و به تازگي چاپ دوم آن وارد بازار كتاب شده است.

نقد و بررسي و رونمايي از کتاب «روياي آمريكايي» ساعت 16 روز دوشنبه، سيزدهم آبان‌ماه در فرهنگسراي انديشه برگزار مي‌شود.

در اين سلسله نشست‌ها كانون انديشه جوان و فرهنگسراي انديشه هر دو هفته يك‌بار به نقد و بررسي آثاري در حوزه انديشه مي‌پردازند.

 

کد خبر 2166231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha