۹ آبان ۱۳۹۲، ۱۶:۳۳

انصراف ماشین‌سازی از رویارویی با همشهری/ صعود بی دردسر تراکتورسازی به یک هشتم جام حذفی

انصراف ماشین‌سازی از رویارویی با همشهری/ صعود بی دردسر تراکتورسازی به یک هشتم جام حذفی

تبریز – خبرگزاری مهر: تیم فوتبال ماشین سازی تبریز با انصراف از ادامه حضور در مسابقات جام حذفی باشگاه‌های کشور تیم همشهری خود تراکتورسازی را روانه مرحله یک هشتم نهایی این رقابتها کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم های فوتبال تراکتورسازی و ماشین سازی تبریز قرار بود روز یکشنبه 12 آبان از چارچوب بازی های مرحله یک شانزدهم بیست و هفتمین دوره رقابتهای فوتبال جام حذفی باشگاه های کشور به دیدار یکدیگر بروند که با انصراف تیم ماشین سازی، فوتبالدوستان تبریزی از تماشای یک بازی که می توانست خاطرات گذشته را برای آنها تداعی کند، محروم ماندند.

البته این دیدار در صورتی که برگزار می شد، روی کاغذ قابل پیش بینی بود چرا که قدرت فعلی دو تیم اصلا قابل قیاس با یکدیگر نیست، اما با این حال قرار بود یک طرف میدان سرخپوشان تراکتورسازی و طرف دیگر نیز سبزقباهای ماشین سازی باشند. البته از این بازی، فقط نام های دو تیم بود که می توانست برای فوتبالدوستان استان بخصوص برای قدیمی ترها یادآور خاطرات مصاف های دو تیم طی چند دهه قبلی باشد چراکه هر دو تیم تراکتورسازی و ماشین سازی از ساختاری برخوردارند که بیشتر از بازیکنان تبریزی، بازیکنان غیر بومی در این تیم ها توپ می زنند.

البته از تیم تراکتورسازی که همه هواداران انتظار قهرمانی دارند، نمی توان ایراد زیادی از بابت غیر بومی بودن گرفت اما تیم ماشین سازی به عنوان تیمی دسته دومی، باید و باید از بازیکنان تماما بومی استفاده کند. البته باشگاه ماشین سازی به قدری نسبت به استعدادها و نیروها بومی بی تفاوت شده که حتی کادرفنی این تیم هم کاملا غیر بومی و متشکل از چند مربی بی نام و نشان اصفهانی است.

تیم ماشین سازی در حالی از رویارویی با تراکتورسازی انصراف داد که در سال هایی نه چندان دور، این تیم با حضور بازیکنان و مربیان اغلب بومی در فوتبال کشور حرفی برای گفتن داشت اما اکنون قدیمی ترین تیم فوتبال تبریز نه تنها از قدرت لازم برای پیروزی مقابل حریفان دسته دومی برخوردار نیست، بلکه ضعف های عمده دیگری از جمله مدیریت و همچنین حضور بازیکنان و مربیان غیربومی را دارد که بسیاری از هواداران همیشه همراه این تیم را از این بابت مایوس کرده است.

در مسابقات امسال جام حذفی، تیم ماشین‌ سازی در مراحل ابتدایی جام با انصراف تیم‌های برق شیراز، صنعت ساری و سایپای شمال به راحتی به مرحله چهارم که تیم‌های لیگ برتری هم حضور دارند، رسیده اما به نظر می رسید که با توجه به شرایط متفاوت دو تیم، بازی با تراکتورسازی خط پایان ماشین سازان در جام حذفی باشد که بنا به تصمیم مسئولان این باشگاه، تیم ماشین سازی اصلا برابر تراکتورسازی حاضر نشد.

در سوی مقابل اما تیم تراکتورسازی حالا دیگر کارش سخت تر از قبل می شود چراکه با صعودش به مرحله بعدی، این تیم خوب شهر تبریز باید نبرد در دومین جبهه را هم به صورت جدی آغاز کند. تراکتورسازی در لیگ نتایج خوبی کسب کرده و هفته هاست که جدی ترین تعقیب کننده صدرنشین لقب گرفته و اولویت اصلی و صرف انرژی اش بیشتر به سمت لیگ معطوف شده است اما با این حال جام حذفی به دلیل خصیصه های خاصی که دارد، خیلی از تیم هایی که هدف آسیایی شدن دارند را به سمت خود جذب کرده و البته تیم های مدعی نیز به دلیل کوتاهی راه صعود به آسیا، در کنار توجه به بازی های لیگ، بخشی از توانشان را صرف جام حذفی می کنند و هرچه این بازیها به مراحل بالاتر می رود، نگاه تیم های صعودکننده و مدعی به جام حذفی نیز جدی تر می شود.

بر اساس نمودار جام حذفی، تراکتورسازان با عبور از سد همشهری خود در مرحله یک شانزدهم، در مرحله یک چهارم نهایی به دیدار تیم نفت مسجد سلیمان خواهند رفت که این تیم هم می تواند حریف تقریبا آسانی برای شاگردان مجید جلالی باشد. هرچند که نفتی های مسجد سلیمان در مرحله اول این رقابتها توانستند تیم لیگ برتری سایپا را حذف کنند اما با این حال تراکتورسازی در صورتیکه با قدرت برابر این تیم دسته اولی ظاهر شود، می تواند یک گام رو به جلو دیگر در جام حذفی بردارد.

تیم تراکتورسازی اگر موفق به شکست نفت مسجد سلیمان شود، در مرحله یک چهارم نهایی نیز با برنده بازی تیم های داماش گیلان و راه آهن پیکار خواهد کرد.

بر اساس نمودار جام حذفی، تیم تراکتورسازی در صورت عبور از سد دو حریف یاد شده و صعود به جمع چهار تیم برتر، احتمال برخورد با پرسپولیس و فولاد خوزستان را دارد اما احتمال مصاف تراکتورسازی با استقلال تا پیش از فینال وجود ندارد.

با صعود تراکتورسازی، میزبان دیدار این تیم با نفت مسجد سلیمان در مرحله یک هشتم نهایی با قرعه کشی مشخص خواهد شد.

کد خبر 2166524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha