۱۰ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۵۴

همزمان با هفته کتاب؛

کتاب‌های تخصصی علوم انسانی در 6 دانشگاه کشور عرضه می‌شود

کتاب‌های تخصصی علوم انسانی در 6 دانشگاه کشور عرضه می‌شود

کتاب‌های تخصصی علوم انسانی به همت کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در 6 دانشگاه در تهران و مشهد عرضه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، 6 نمایشگاه عرضه کتاب‌های تخصصی علوم انسانی در دانشگاه‌های تهران، تربیت مدرس، شهید بهشتی، امام صادق (ع) علامه طباطبایی و فردوسی مشهد برگزار می‌شود.

این نمایشگاه‌ها به همت کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی و با حضور ناشرانی چون انتشارات مجلس شورای اسلامی، حوزه و دانشگاه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سروش، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، بوستان کتاب قم، آستان قدس رضوی، دانشگاه تهران، پژوهشگاه علوم انسانس و مطالعات فرهنگی برپا می‌شوند.

در این 6 نمایشگاه حدود چهار هزار کتاب تخصصی علوم انسانی در رشته‌های فلسفه، کلام، اقتصاد، جامعه شناسی، عرفان و ادیان و ... ارائه می‌شود. زمان دقیق برپایی این نمایشگاه‌ها به زودی از سوی کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی اعلام خواهد شد.

خر دیگر از هفته کتاب اینکه در روز پایانی این هفته برنامه‌های برتر رادیو و تلویزیون با محوریت کتاب در قالب جشنواره «کتاب و رسانه ملی» معرفی و تقدیر می‌شوند.

فراخوان هفتمین دوره جشنواره «کتاب و رسانه ملی» خردادماه سال جاری از سوی خانه کتاب اعلام و از تمامی شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی سراسر کشور دعوت شد آثار خود را با محوریت کتاب به دبیرخانه این رویداد ارسال کنند.

بر همین اساس و تا پایان شهریور ماه سال جاری با اتمام مهلت فراخوان، 79 اثر رادیویی و 21 اثر تلویزیونی به دبیرخانه هفتمین دوره جشنواره «کتاب و رسانه ملی» رسید.

این رویداد با توجه به ساختار برنامه‌ها در بخش تلویزیونی در گروه‌های تولید استودیویی، مستند، ترکیبی، انیمیشن و در بخش رادیویی در گروه‌های تهیه کنندگی، سردبیری، نویسندگی و اجرا آثاری را به عنوان برگزیده اعلام می‌کند.

بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره «کتاب و رسانه ملی» تعداد آثار رسیده به این دوره جشنواره نسبت به سال گذشته 10 درصد رشد داشته است.

بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از 25 آبان ماه تا 2 آذر ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

کد خبر 2166669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha