۱۱ آبان ۱۳۹۲، ۹:۵۵

کتابی درباره شهید تهرانی مقدم در راه است

کتابی درباره شهید تهرانی مقدم در راه است

کتاب «ستارگان راه روشن» اثری درباره شهید حسن تهرانی مقدم و شهدای بخش هوافضای سپاه پاسداران، برای چاپ و رونمایی در سالگرد شهادت این شهیدان، آماده می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «ستارگان راه روشن» اثری درباره شهید حسن تهرانی‌مقدم و دیگر شهدای بخش موشکی سپاه پاسداران است که انتشارات نیلوفران ناشر آن، تلاش دارد تا آن را همزمان با سالگرد شهادت شهید تهرانی مقدم و همراهانش منتشر کند.

21 آبان سالگرد شهادت شهید تهرانی مقدم و 28 همراهش در است. البته کتاب مورد نظر که در حال حاضر مراحل آماده‌سازی را طی می‌کند، درباره 45 شهید بخش موشکی سپاه است. یعنی علاوه بر 39 شهید انفجار پادگان شهید مدرس ملارد، مطالب مربوط به 6 شهید دیگر که طی سال‌های گذشته در این بخش به شهادت رسیده‌اند، نیز در این کتاب چاپ خواهد شد.

قرار بر این بوده که کتاب «ستارگان راه روشن» اثری مرجع درباره شهدای هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باشد. به همین دلیل تلاش شده تا این کتاب اثری مانند «شیداییان قضا» و «در قلب سنگر» دو کتابی باشد که این ناشر، پیش‌تر به چاپ رسانده است.

کتاب «ستارگان راه روشن» با یک متن ادبی کوتاه آغاز شده و بعد زندگینامه و خاطرات،‌ سپس دستنوشته‌ها و وصیت‌نامه شهیدان درج می‌شود. ناشر سعی دارد این کتاب را تا روز 21 آبان که سالگرد شهادت شهید تهرانی مقدم و همراهانش است، چاپ کرده و در مراسمی رونمایی کند.

«یادداشت‌هایی برای فردا» نیز عنوان کتابی است که این روزها انتشارات نیلوفران زیر چاپ دارد. این کتاب شامل دست‌نوشته‌های دانشجوی شهید غلامرضا سگوند است که در سال‌های 59 و 60 نوشته شده‌اند. این شهید نه به طور روزانه اما سعی داشته خاطرات و وقایع اجتماعی و سیاسی جامعه را به طور مرتب در یادداشت‌هایش ثبت و ضبط کند.

«یادداشت‌هایی برای فردا» با 216 صفحه، شامل دست‌نوشته‌های این شهید و در ادامه وصیت‌نامه و زندگینامه او می‌شود. این کتاب دو بخش دارد که یک بخش آن شامل دست‌نوشته‌ها و بخش دیگر هم شامل وصیت‌نامه، زندگینامه و در نهایت تصاویر شهید سگوند می‌شود.

کد خبر 2167056

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha