۱۱ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۱۲

تیراندازی با کمان قهرمانی آسیا - چین تایپه؛

حمزه نکویی قهرمان کامپوند آسیا شد/ نایب قهرمانی تیم میکس کامپوند

حمزه نکویی قهرمان کامپوند آسیا شد/ نایب قهرمانی تیم میکس کامپوند

مسابقات تیراندازی با کمان قهرمانی آسیا با کسب یک مدال طلا در بخش انفرادی کامپوند و یک نقره تیمی در میکس کامپوند برای تیم ملی ایران همراه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمزه نکویی عضو تیم ملی کامپوند مردان ایران که در مسابقات کشورهای اسلامی نیز عملکرد خوبی داشت، در رقابتهای قهرمانی آسیا از امیر کاظم‌پور برترین کماندار کامپوند مردان در سال‌های اخیر نیز پیشی گرفت و به قهرمانی آسیا دست یافت.

نکویی در دور اول با قرعه استراحت مواجه شد و در مرحله یک شانزدهم نهایی بازیکن اندونزیایی را پشت سر گذاشت. وی در مرحله یک هشتم نهایی نیز با نتیجه 144 بر 137 بازیکن چین تایپه را از پیش روی برداشت. این کماندار در دور یک چهارم نهایی نیز با نتیجه نزدیک 144 بر 143 حریف هندی را شکست داد و در نیمه نهایی با بازیکن دیگری از هند ابتدا 144 بر 144 مساوی شد اما در دور بعد این بازیکن را هم شکست داد.

نکویی در دیدار فینال با نتیجه 144 بر 141 ورما آبشیشک را برد و قهرمان کامپوند مردان آسیا شد. در این بخش اسماعیل عبادی نهم شد و امیر کاظم‌پور در رده هفدهم قرار گرفت.

اما در بخش مکیس کامپوند نیز تیم ایران نایب قهرمان شد. امیر کاظم‌پور که در بخش انفرادی مانند همیشه عمل نکرد در بازی‌های میکس به همراه مینو عابدی تیم‌های اندونزی و کره‌جنوبی را شکست داد تا تیم ایران به فینال راه یابد. این دو بازیکن در دیدار فینال با نتیجه 151 بر 150 بازی را به تیم هند واگذار کرده و مدال نقره میکس را دریافت کردند.

در بخش انفرادی بانوان نیز مینو عابدی در بخش انفرادی حریفان هنگ کنگی و هندی را شکست داد اما در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 141 بر 140 به یونگ سو جونگ بازیکن کره‌ای باخت و حذف شد. شبنم سرلک و سکینه قاسمپور دو کماندار دیگر کامپوند بانوان ایران هم در مرحله یک شانزهم با هم روبرو شدند که سرلک این دیدار را با نتیجه 143 بر 140 برد و در دور بعدی از حریف کره‌ای شکست خورد.

در رده نوجوانان نیز کمانداران کشورمان در مراحل اولیه دور حذفی از دور رقابتها حذف شدند و تنها دلیار فرهمند موفق شد با شکست حریف بنگلادشی تا دور یک چهارم صعود کند اما در این مرحله با نیتجه 6 بر 2 بازی را به کماندار مالزیایی واگذار کرد و حذف شد.

کد خبر 2167140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha