۱۱ آبان ۱۳۹۲، ۱۵:۲۱

محمدرضا عدالتخواه:

افشاگری، رسالت رسانه ها نیست/ به بهانه "آزادی بیان" به مقدسات توهین نکنیم

افشاگری، رسالت رسانه ها نیست/ به بهانه "آزادی بیان" به مقدسات توهین نکنیم

اراک – خبرگزاری مهر: رئیس دادگاه مطبوعات استان مرکزی افشاگری را یک جرم دانست تا یک رسالت و اظهارداشت: برخی از افشاگری ها در مطبوعات قبل از اینکه رسالت باشد، جرم محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا عدالتخواه صبح شنبه با بیان این مطلب در مراسم تحلیف هیئت رئیسه جدید دادگاه مطبوعات استان مرکزی افزود: رسانه ها رسالت خطیر روشنگری و آگاه سازی را در نظام جمهوری اسلامی ایران عهده دارند و باید همواره در جهت بالا بردن سطح اطلاعات جامعه تلاش کنند.

وی با بیان این که رسانه ها باید با فرهنگ ابتذال و استعماری غرب در ستیز بوده و در جهت گسترش فضائل اخلاقی کوشا باشند، افزود: رسانه ها باید بدانند مرز انتقاد خیرخواهانه باسیاه نمایی، ایجاد یاس، تمسخر قومیت ها، اهانت به مقدسات و در نظر نداشتن منافع ملی متفاوت است.

رسانه ها نمی توانند به اسم انتقاد آب به آسیاب دشمن بریزند

رئیس دادگاه مطبوعات استان مرکزی در ادامه تاکید کرد: رسانه ها نمی توانند به اسم انتقاد آب به آسیاب دشمن بریزند بلکه باید با انتقادی سازنده، دارای منطق و استدلال که برای حل یک معضل و مشکل مورد تائید است نظام را در جهت پیشبرد اهداف عالیه رهنمون سازند.

عدالتخواه با بیان این که نباید از دریچه انتقاد به سمپاشی در جامعه بپردازیم، گفت: نباید در پوشش انتقاد اهدافی چون تخریب و تسویه حساب های جناحی و گروهی را دنبال کرد.

وی تاکید کرد: ایران اسلامی امروز با نسلی انقلابی روبروست و رسانه ها باید با درنظرگرفتن این مهم از انتشار مطالبی که خارج از موازین اسلامی بوده و موجب تشنج در جامعه می شوند خودداری کنند.

نباید به بهانه آزادی بیان به مقدسات توهین کنیم

رئیس دادگاه مطبوعات استان مرکزی با بیان این که کار رسانه ها افشاگری نیست، گفت: اگر فعالین مطبوعاتی فکر کند که چون مطبوعه ای را در اختیار دارند افشاگر شده اند خیالی باطل است و مطبوعات در برابر حتی مطالب نقل قولی از سایت های خبری نیز باید پاسخگو باشند.

عدالتخواه با بیان این که مطبوعات و رسانه ها باید آرامش را در جامعه ترویج دهند، گفت: مطبوعات نباید به بهانه آزادی بیان به مقدسات توهین کنند و یا به نشر اکاذیب پرداخته و با ایجاد تشنج در جامعه مسئولین و مردم را نسبت به یکدیگر بدبین کنند.

در تمام دنیا خط قرمزهایی وجود دارد که رسانه ها حق ورود به آنها را ندارند

وی یادآور شد: عملکرد رسانه ها همچون آیینه است و نباید واقعیت ها را نه بزرگنمایی کنند نه کوچک نمایی.

رئیس دادگاه مطبوعات با بیان این که در تمام دنیا خط قرمز هایی وجود دارد که رسانه ها حق ورود به آنها را ندارند، گفت: جایی که به مقدسات توهین شود آزادی بیان نیست و اگر دستگاه قضا جلویش را نگیرد مردم وارد صحنه خواهند شد لذا برای جلوگیری از اتفاقات بد دستگاه قضا ورود پیدا می کند.

عدالتخواه در ادامه خظاب به وزارت ارشاد نیز گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی رسانه هاست و نباید خود را کنار بکشند بلکه باید در جایی که خطایی از رسانه ها سر میزند وارد عمل شود.

وی تاکید کرد: وزارت ارشاد باید با پاکسازی رسانه ها و مطبوعاتی که با مقدسات نظام در چالش با جدیت برخورد کننند.

در پایان این مراسم 12 عضو جدید هیئت منصفه دادگاه مطبوعات استان مرکزی شامل محسن تاج آباد، علی اصغر حمزه لو، سید حسن شریفی ،سیف الله کریم زاده ،جواد شعبانی ، محمد علی کمالی نهاد ،محسن خطیب آرا ، سعید یحیایی ، حاجیعلی اکبری ، سلیمان توکلی ، کیو مرث محمودی ، اشرف بهادری ،عباس مظفری و محمد صادق رجایی که به مدت دو سال انتخاب شدند با ادای سوگند کار خود را در اولین دادگاه کاری خود اغاز کردند.

کد خبر 2167467

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha