۱۱ آبان ۱۳۹۲، ۱۵:۲۱

پاک بین:

سه نگارگر مازندرانی به مرحله نهایی جشنواره جهانی هنر مقاومت رسیدند

 سه  نگارگر مازندرانی به مرحله نهایی جشنواره جهانی هنر مقاومت رسیدند

ساری - خبرگزاری مهر: مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری مازندران گفت: سه هنرمند نگارگر استان به مرحله نهایی جشنواره جهانی هنر مقاومت راه یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا پاک بین بعد از ظهر شنبه در جمع مسئولان حوزه هنری افزود: از مجموع 131 اثر رسیده به دبیرخانه سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت ، 28 اثر توانست جواز حضور در بخش نهایی را از آن خود کند که آثار سه هنرمند جوان مازندرانی ( صادق گنجوی ، زهرا خدامی و رقیه خلیلی ) نیز در بین این آثار است.

پاک بین در ادامه گفت : با توجه به تعداد محدود آثار راه یافته به بخش نهایی این رویداد بین المللی، راه یابی سه اثر از مازندران در این بخش را می توان از جمله موفقیت های چشمگیر هنرمندان جوان این استان در عرصه رقابت های جهانی نامبرد که نوید بخش آینده ای پر افتخار در عرصه ی هنرهای تجسمی این خطه هنر پرور است.

وی گفت: شایان ذکر است سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت با همکاری انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس و بنیاد فرهنگی روایت فتح با هدف ترویج فرهنگ مقاومت و ارزش های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و تاکید بر فرهنگ پایداری در هنر تجسمی ، آذر ماه سال جاری با حضور هنرمندان 70 کشور در تهران برگزار می شود .

وی یادآورشد:  هنرمندان جوان مازندرانی توانستند با ارائه آثار تجسمی در اکثر بخش های مربوط به سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت مقام برتر این جشنواره را از لحاظ تنوع آثار ارسالی در میان سایر مراکز استانی کسب کنند .

پاک بین افزود: سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت به میزبانی تهران در 12 بخش برگزار گردید . که 35 نفر از هنرمندان مرتبط با  حوزه هنری استان مازندران توانستند با خلق آثار متنوع در بخش های نگارگری ، نقاشی ، عکس ، خوشنویسی ، حجم ، کاریکاتور ، پوستر ، طراحی و تصویر سازی در جایگاهی ممتاز نسبت به سایر مراکز استانی از لحاظ تنوع آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره قرار گیرند .

سینا دلشادی رئیس حوزه هنری این مرکز از مشارکت حوزه هنری استان مازندران در مراسم شیرخوارگان حسینی خبر داد .

ترویج مفاهیم دینی با زبان هنر

دلشادی عنوان کرد : یکی از مهمترین اهداف و الویت های برنامه ای حوزه های هنری ، بزرگداشت و گرامی داشت ایام و مناسبت های ویژه دینی و مذهبی با زبان و بیان هنر است.

وی همچنین بر ترویج آموزه ها و مفاهیم دینی و عقیدتی با زبان هنر تاکید نموده  و گفته است : امروز بیش از هر زمان دیگری ، نیازمند بهره گیری از ابزار هنر برای انتقال داشته ها و باورهای دینی و فرهنگی خود به نسل چهارم انقلاب اسلامی هستیم .

رئیس حوزه هنری استان مازندران ، رمز ماندگاری اسلام و انقلاب اسلامی را اتصال دائمی به چشمه جوشان و  بی زوال مکتب ابا عبدالله علیه السلام عنوان و بر خلق آثار هنری عاشورایی تاکید کرد .

رونمایی از تابلوی خوشنویسی

دلشادی همچنین به برگزاری بیست و هفتمین سالروز در گذشت شاعر پر آوازه مازندرانی ، زنده یاد سلمان هراتی اشاره کرد و گفت: از یک اثر هنری در قالب تابلوی خوشنویسی به خط شکسته نستعلیق از هنرمند نام آشنای مازندرانی استاد هادی قاسمی رو نمایی شد.

رئیس حوزه هنری استان مازندران ، این اثر هنری برگرفته از شعر زیبای مرحوم سلمان هراتی با عنوان ( از بی خطی تا خط مقدم ) است که در کتاب شعر جنگ و دفاع مقدس به چاپ رسیده است . وی در ادامه افزود : این اثر به خط هنرمند توانا و مدرس انجمن خوشنویسان ، استاد هادی قاسمی نگارش و توسط خانم فاطمه قاسمی از هنرمندان نگار گر این مرکز ، تذهیب و طی مراسمی با حضور این عزیزان در محل واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان مازندران رونمایی شد .

به گفته دلشادی ، این اثر هنری در ابعاد  70*50 و قرار است طی مراسمی در تنکابن ، زادگاه سلمان هراتی به خانواده آن مرحوم اهداء شد.

کد خبر 2167480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha