۱۱ آبان ۱۳۹۲، ۱۶:۵۳

امینی در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

بخش خصوصی در احیای خانه‌های تاریخی اصفهان سرمایه‌گذاری کند

بخش خصوصی در احیای خانه‌های تاریخی اصفهان سرمایه‌گذاری کند

اصفهان – خبرگزاری مهر: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: چنانچه بخش خصوصی در این زمینه همکاری کند به زودی مشکل خانه‌های تاریخی شهر اصفهان مرتفع می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا امینی در حاشیه جلسه علنی شورای شهر اصفهان، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ایجاد سازمان‌های جدید اعلام شده از سوی شهرداری اصفهان به تصویب شورای اسلامی شهر اصفهان نرسیده است، اظهار داشت: آخرین سازمانی که شورای اسلامی شهر اصفهان برای اضافه شدن به شهرداری اصفهان تصوب کرده سازمان حمل و نقل بار شهری است که هنوز هم ساز و کار اداری انجام نشده است.

وی تشکیل معاونت مدیریت سلامت و معاونت اقتصادی را از پیشنهادات جدید شهرداری دانست و ادامه داد: تشکیل این دو سازمان در حال حاضر به صورت پیشنهاد است و برای تصویب و تشکیل آن به زمان زیادی نیاز است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تشکیل سازمان‌ها تقسیم وظیفه برای خدمت رسانی بهتر است، ادامه داد: چنین برنامه‌ای را برای شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در نظر خواهیم داشت.

وی در خصوص لایحه حمایت از خانه‌‌های تاریخی نیز اظهار داشت: خانه‌ها و بافت تاریخی شهر اصفهان باید حفظ شود و در این راستا شورای اسلامی شهر اصفهان ابزارهای تشویقی را برای ترغیب سرمایه‌گذاران به شرکت در طرح‌ احیای بافت تاریخی شهر اصفهان بکار می‌برد.

امینی با بیان اینکه خانه‌‌های موجود در بافت تاریخی به چند دسته تقسیم می‌شوند، افزود: برخی از این خانه‌ها ثبت ملی شده و توسط میراث فرهنگی و بخش خصوصی احیا خواهند شد.

وی ادامه داد: بخشی از خانه‌‌های تاریخی اصفهان نیز که ثبت نشده‌اند تخریب شده و به همان شکل تاریخی قبلی خود بازسازی خواهند شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه فعالیت بخش خصوصی در احیای خانه‌‌های تاریخی شهر اصفهان می‌تواند تاثیر زیادی را داشته باشد، افزود: چنانچه بخش خصوصی در این زمینه همکاری کند به زودی مشکل خانه‌های تاریخی شهر اصفهان مرتفع می‌شود.

وی هم‌چنین در خصوص حضور نماینده میراث فرهنگی در طرح مطالعاتی بر روی خط  2 مترو اصفهان که هم اکنون در حال انجام است ، اظهار داشت: این نماینده باید در تمام مراحل مطالعات این طرح حضور داشته باشد تا شهر متحمل عوارض میراث فرهنگی کمتری شود.
 

کد خبر 2167567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha