۱۱ آبان ۱۳۹۲، ۱۶:۵۶

اربابی:

فراخوان پنجمین جشنواره عکس عاشورایی در سیستان و بلوچستان اعلام شد

فراخوان پنجمین جشنواره عکس عاشورایی در سیستان و بلوچستان اعلام شد

زاهدان-خبرگزاری مهر: دبیر همایش پنجمین سوگواره عکس عاشورایی از فراخوان آثار هنرمندان رشته عکاسی با محور عاشورا و محرم در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

مهدی اربابی در گفتگو با مهر اظهارداشت: پنجمین سوگواره عکس عاشورایی به مناسبت ایام ماه محرم و با هدف ترویج فرهنگ حسینی با همکاری حوزه هنری استان بر گزار می شود.

وی افزود: این جشنواره در 2 بخش حرفه ای و غیر حرفه ای و با محور های نماز ظهر عاشورا، مراسم های عزاداری، امر به معروف و نهی از منکر و شهادت طلبی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه هنر به دلیل زیبایی و ظرافتی که دارد می‌تواند به بیان ادبیات دینی با زبان دیگری در جامعه بپردازد تاکید کرد: بیان دین با زبان هنری  و به تصویر کشیدن آموزه های دینی تأثیر بسزایی در ترویج مبانی دینی و فرهنگ حسینی در جامعه دارد.

وی ادامه داد: تمامی علاقمندان به شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را حداکثر تا ششم آذر ماه سال جاری به دبیرخانه این جشنواره واقع در حوزه هنری زاهدان ارسال کنند.

اربابی گفت:به  تعداد 5 اثر برگزیده از میان آثار ارسالی به این دبیرخانه جوایز نقدی به میزان 3 میلیون ریال تعلق خواهد گرفت.

وی گفت: سال گذشته تعداد یک هزار قطعه عکس به دبیرخانه سوگواره عاشورایی ارسال شد که از بین بین تنها 33 عکس پس از داوری موفق به راهیابی به مرحله نهایی دراین جشنواره شدند.

 

کد خبر 2167581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha