۱۲ آبان ۱۳۹۲، ۱۶:۰۱

رسولی به مهر خبر داد:

توسعه شبکه آب خام در منطقه 6 قم

توسعه شبکه آب خام در منطقه 6 قم

قم - خبرگزاری مهر: شهردار منطقه 6 قم از توسعه شبکه آب خام در این منطقه خبر داد.

ابوالفضل رسولی در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: تا پایان سالجاری 6 هزار متر لوله گذاری آب خام در سطح منطقه 6 اجرا می شود که توسعه شبکه آب خام این منطقه به منظور عدم استفاده از آب شرب برای آبیاری فضای سبز و با اعتباری بالغ بر 2 و نیم میلیارد ریال صورت می گیرد.

وی گفت: در حال حاضر شبکه آب خام در منطقه 6 در حد فاصل کمربندی تا میدان بعثت، فاز1 بوستان فاطمیه، میدان بعثت تا بلوار حضرت معصومه(س) و محل حریم دکل(بوستان فاطمیه فاز 2) به صورت کامل با لوله 160 میلی متری اجرا شده، و در کل بلوار حضرت معصومه(س) از مقابل بوستان نبوت تا پل قلعه کامکار، میدان بعث تا انتهای بلوار تهرانی مقدم، بخشی از خیابان توحید و طول بلوار حمزه الشهداء لوله های 160 و 110 میلی متری کار شده است.

شهردار منطقه 6 بیان کرد: در بخش وسیعی از خیابان امامزاده ابراهیم، ابتدای 20 متری مطهری تا تقاطع سوم خرداد، کمربندی امام علی تا انتهای جاده گازران، دو عرض میدان نبوت تا بوستان نبوت، بوستان تهرانی مقدم تا بوستان شهریار و بلوارشیرازی نیز شبکه لوله آب غیر شهری اجرا شده است.

وی گفت: لوله گذاری 60 متری توحید نیز در دست اقدام است و با اقداماتی که در گذشته در رابطه با توسعه شبکه آب خام در منطقه 6 صورت گرفته است در حال حاضر آبیاری فاز یک، 2 و سه بوستان نبوت، فاز یک و 2 بوستان حافظ، بلوار تهرانی مقدم و حاشیه خیابان توحید از پل مصطفی خمینی تا پل امینی بیات با آب غیر شرب انجام می شود.

رسولی بیان کرد: 2 مخزن پلی اتیلن برای چاه های رضوی و حافظ راه اندازی شده است و  در نظر داریم برای ایجاد فشار آب مورد نیاز شبکه آب خام 2 ایستگاه پمپاژ آب نیز راه اندازی کنیم.

وی گفت: فضای سبز فاز یک بوستان فاطمیه، بلوار و میدان بعثت علی رغم متصل بودن به شبکه آب خام، به دلیل EC بالای آب چاه شاهد و تخریب چمن، با آب شهری آبیاری می شود که با راه اندازی و فعال شدن ایستگاه پمپاژ آب چاه نرگس این مشکل برطرف می شود.

شهردار منطقه 6 بیان کرد: برای تکمیل شبکه آب خام منطقه 6 باید 20 هزار متر لوله گذاری آب خام در سطح منطقه اجرا شود که تا پایان سال 6 هزار متر آن انجام می شود.
 

کد خبر 2168196

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha