۱۳ آبان ۱۳۹۲، ۹:۲۴

رحیمی:

شهرستان گرمه بالاترین میزان سرانه کتاب را به خود اختصاص داده است

شهرستان گرمه بالاترین میزان سرانه کتاب را به خود اختصاص داده است

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی گفت: شهرستان گرمه با 164 نسخه کتاب به ازای هر 100 نفر، بالاترین میزان سرانه کتاب را به خود اختصاص داده است.

علی رحیمی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: هم اکنون میانگین سرانه تعداد کتاب در کتابخانه های عمومی خراسان شمالی به ازای هر یکصد نفر 66 نسخه است.

وی اظهارداشت: بر اساس آخرین آمار، درپایان شهریورماه 92 سرانه کتاب در شهرستان جاجرم 160 نسخه، فاروج 110 نسخه ، اسفراین 82 نسخه، شیروان 55 نسخه ، مانه و سملقان 51 نسخه و در شهرستان بجنورد 47 نسخه بوده است.

رحیمی با اشاره به سند چشم انداز 1404، ارتقاء مطالعه مفید کتاب را در گرو دسترسی سریع و آسان مردم به کتاب عنوان کرد و گفت: آموزش مستمر افراد جامعه، هدایت اوقات فراغت به سمت مطالعه مفید کتاب و پژوهش محوری می تواند زمینه ساز ترویج و ارتقاء فرهنگ کتاب و کتابخوانی باشد.

وی برنامه ریزی در راستای افزایش سالانه 190 هزار نسخه کتاب در کتابخانه های عمومی خراسان شمالی را از اهداف سند راهبردی کتابخانه های عمومی کشور عنوان کرد و افزود: اخیرا 34 هزار نسخه کتاب براساس اعلام نیاز اعضاء کتابخانه ها، توسط این نهاد خریداری و به کتابخانه های عمومی سراسر استان ارسال شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی اظهار امیدواری کرد که با کمک خیرین و علاقمندان به توسعه فرهنگی استان، نیاز کتابخانه های عمومی و برنامه های تعیین شده در سند راهبردی کتابخانه های برای دستیابی به وضعیت مطلوب در سال 1404 فراهم شود.

خراسان شمالی با دارا بودن هشت شهرستان و 867 هزار نفر جمعیت دارای 61 کتابخانه است.

کد خبر 2168639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha