۱۳ آبان ۱۳۹۲، ۱۵:۰۴

اسقبال از محرم در اردستان؛

بارش باران بوی حسین (ع) را در هوای اردستان عطر آگین کرده است

بارش باران بوی حسین (ع) را در هوای اردستان عطر آگین کرده است

اردستان – خبرگزاری مهر: شهرستان اردستان با باریدن باران در روزهایی که به محرم الحسین نزدیک می شود، بوی حسین (ع) و ماه محرم گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، اردستان شهر شعور و شعر و حماسه و اکنون محرم 1435 و باران بوی حسین گرفته ، همه جا عطرآگین است و شهر حال و هوایی دیگر دارد.
کم کم مساجد و تکیه ها با بیرق های خود لباس عزا به تن می کنند و جوانان سیاه پوش دور هم جمع می شوند و زمزمه عشق رونق می گیرد گویی قرار است اینان اینبار جان بر سر جانان نموده که اینگونه شور و شوق نشان می دهند.

  مساجد به تدریج از جمعیت پرتر می شود، صفوف نماز جماعت فشرده تر می گردد، وعاظ و سخنرانان نیز از محرم می گویند ، ولوله ای افتاده ، شهر آکنده از شکوه به پیشواز محرم می رود .

 طپش قلب ها حکایت از آغازی دیگر دارد آری برای برگزاری مراسم عزاداری سالار و سید شهدا حضرت ابا عبد ا... الحسین (ع ) باید برنامه ریزی کرد آن گونه که در خور این واقعه نجات بخش باشد.
جلسات تصمیم گیری مسئولان فرهنگی ، هیئات مذهبی و هیئات مساجد و تکیه ها داغ داغ تر می شود.

 ابتدا باید مداحان شعرهای پر مغز و محتوای خود را مرور کنند تا مبادا شعر و حزن صدایشان به ورطه افراط و تفریط کشیده شود و خدای ناکرده باعث وهن حقیقت عاشورا گردد و رفت و آمد به دفتر امام جمعه بیشتر می شود.

 تعداد روحانیون بیشتر شده و حضور آنها نیز برای سخنرانی و ارائه نقطه نظرات کارشناسی در مورد نحوه عزاداری جلوه تازه تری به خود می گیرد و برای تهیه وسایل و تجهیزات لازم برای عزاداری و نیز اطعام و نذر برای عزاداران خیرین و پیر غلامان عرض ادب می کنند.

سینه زنی ها شروع می شود شهرداری پرچم های عزا را آماده کرده تا نصب کند و ادارات دولتی نیز  بنر و اعلان های خود را با شعارهایی زیبا تهیه کرده و همگی منتظراند تا قدم در راه گذارند، قدم در راه ابراز ارادت به الگوی اصلی انقلاب ، الگو و امام همه شهدا و مردان صالح خدا ، الگوی بزرگان و رهبران اهل معرفت دنیا ، آقا امام حسین (ع) و اما ما ! ما هم ابراز ارادت می نماییم ، ابراز ارادت به ولی نعمتمان آقا ابا شهید و ابن شهید همان  شهید گلگون کفن کربلا را می گویم ، آنکه چون نامش می بریم بغض گلویمان را می گیرد  و اشک امانمان را می برد.

آقاجان این ناقابل تحفه ، عصاره وجودمان است که به عشق تو در شکل سرشک چشم تقدیم  می شود به امید آنکه دیدار فرزندت انتظارمان را سبز گرداند و سرخی خونت سیاهی اعمالمان را شفاعت کند آری اردستان هم جانی تازه می گیرد وقتی که محرم می آید.

 حجت الاسلام سید جواد حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر در این رابطه، با توجه به فرارسیدن ماه محرم افزود: در ایام عزا و ماتم 70 روحانی امر مقدس مبلغی را به مدت 12 شب با اجرای جلسات وعظ و ارشاد، تفسیر و تعزیت توأم با زیارت عاشورا در سطح شهرستان اردستان اجرا می کنند.

کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردستان اظهار داشت: به مناسبت ماه محرم بسته های فرهنگی از قبیل کتاب و دی وی دی و بنر مذهبی حاوی عکس امام (ره) و مقام معظم رهبری به هیئات مذهبی اهداء شد.

حیدری تصریح کرد: در جلسه مادحین و ذاکرین اهل بیت (ع) تاکید شده این دوستان از هرگونه شعر و مدیحه سرایی غلو آمیز بپرهیزند و مسائل واقعی را در خصوص واقعه کربلا جهت بصیرت افزایی جوانان و نوجوانان بیان کنند.

وی یاد آور شد: از هیئات خواسته شده از علامت کشی و نصب تصاویر منصوب به اهل بیت (ع) در هیئت ها جلوگیری شود.

حیدری بیان داشت: با اینکه قرن ها از این حادثه بزرگ می گذرد ، نام و یاد حسین (ع) بر صفحات تاریخ ما اسوه و الگو برای مسلمانان و آزادی خواهان دنیا شده است و امسال نیز شاهد این شور و حرارت وصف ناپذیر هستیم.

کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردستان گفت: با اینکه چند روز به واقعه کربلا مانده بوی کربلا و عاشورا از هرکوی و برزنی به مشام می رسد.

وی افزود: مهمترین رسالت اباعبدالله الحسین (ع) و شهدای والا مقام عاشورا احیای امر به معروف و نهی از منکر است و همان طور که این دو اصل از فروعات دین است سلامت و صیانت جامعه اسلامی به واسطه این دو امر است و به همین مناسبت هفته اول محرم را هفته امر به معروف و نهی از منکر دانسته اند.

حیدری اظهار داشت: هیئت های مذهبی با تأسی به این شعار آمر به معروف و نهی از منکر باشند و مواظب باشند جلساتشان توأم با منکر نباشد و این هدف نهایی از رسالت قیام امام در جامعه امروز نهادینه شود.

حیدری بیان داشت: امسال نیز چون سنوات گذشته قبل از فرا رسیدن ماه حزن و ماتم اهل بیت (ع) جوانان و هیئت های مذهبی بر سر در حسینیه ها و تکیه ها علم بیرق سیاه برافراشتند و با قلوب محزون و چشم هایی اشک بار و قلبی شکسته خود را در حزن و ماتم جان کاه صاحب اصلی این ایام شریک و سهیم می دانند.

گزارش : وحید عصارزادگان
 

کد خبر 2168722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha