۱۳ آبان ۱۳۹۲، ۱۷:۴۱

نماینده سابق اتحادیه عرب در نیویورک:

همکاری ایران و ترکیه به حل بحران سوریه کمک می کند

همکاری ایران و ترکیه به حل بحران سوریه کمک می کند

نماینده سابق اتحادیه عرب در سازمان ملل متحد، مذاکرات اخیر ایران و ترکیه را نشانه کاهش اختلاف دو کشور بر سر سوریه خواند که می تواند به حل بحران سوریه کمک کند.

به گزارش خبرگزاری مهر ،"لویس مقصود" نماینده سابق اتحادیه عرب در سازمان ملل متحد با درج مطلبی در "المانیتور" مذاکرات روز جمعه وزرای خارجه ایران و ترکیه نشانه کاهش اختلافات دو قدرت منطقه ای به ویژه در خصوص سوریه خوانده است.

بنا بر نوشته مذکور، همکاری های ایران و ترکیه می تواند سبب خنثی شدن اقدامات جدایی طلبانه در منطقه شود و همچنین حل بحران سوریه را تسریع کند.

نویسنده با اشاره به اظهارات محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران و احمد داوود اوغلو وزیر خارجه ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک می نویسد: به نظر می رسد که این دو قدرت منطقه ای خطرات حل نشدن بحران سوریه را برای منطقه درک کرده اند و به همین خاطر است که ترکیه از حضور ایران در کنفرانس ژنو 2 حمایت می کند.

این دیپلمات ارشد سابق اتحادیه عرب معتقد است با حضور دو قدرت جهانی یعنی روسیه و آمریکا و دو قدرت منطقه ای یعنی ایران و ترکیه به همراه اتحادیه عرب در کنفرانس ژنو 2 می توان بحران سوریه را حل و فصل کرد.

 

 

کد خبر 2169292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha