۱۴ آبان ۱۳۹۲، ۶:۳۶

مهر منتشر ‌می‌کند/

گزارشی از برنامه هیئت‌های مذهبی قم در دهه اول محرم

گزارشی از برنامه هیئت‌های مذهبی قم در دهه اول محرم

قم - خبرگزاری مهر: همزمان با فرا رسیدن ماه عزاداری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع)، هیئت‌های مذهبی مختلف شهر مقدس قم برنامه عزاداری دهه اول محرم را اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، هیئت رزمندگان اسلام قم برنامه عزاداری دهه اول محرم خود را همانند سالهای گذشته در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) واقع در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) برگزار می‌کند که این مراسم هر ساله با استقبال گسترده عزاداران سیدالشهداء(ع) مواجه می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی از اساتید حوزه و دانشگاه به مدت یازده شب در این هیئت سخنرانی و سید مهدی میرداماد نیز در مصیبت اباعبدالله الحسین(ع) و اهل بیت گرامش به مداحی می‌پردازد.

مراسم دهه اول هیئت رزمندگان اسلام از ساعت ۸ شب با قرآئت زیارت عاشورا آغاز می‌شود که سخنرانی و مداحی عزاداران این هیئت نیز همانند سالهای گذشته هر روز از شبکه سوم سیما پخش خواهد شد.

دسته عزاداران هیئت رزمندگان اسلام قم در روز عاشورا، از ساعت ۱۰ صبح از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) حرکت می‌کند.

هیئت ثارالله

هیئت ثارالله قم نیز طبق سنوات گذشته مراسم‌های عزاداری خود را در مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار می‌کند که در این مراسم حجت الاسلام محمد مهدی میرباقری از استادان برجسته حوزه علیمه قم سخنرانی خواهد کرد و مراسم نوحه خوانی نیز توسط مهدی سلحشور و سید محمد جوادی برگزار می‌شود.

مراسم عزاداری هیئت ثارالله(ع)، از شب اول ماه محرم به مدت ۱۱ شب بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار می‌شود.

هیئت عزاداران حسینیه ارک

هیئت عزاداران حسینیه ارک قم نیز به مدت ۱۱ شب و از شب اول ماه محرم مراسم عزاداری خود را با سخنرانی حجت الاسلام سید حسن آقامیری و مداحی اسلام میرزایی از ساعت 20 و 30 دقیقه برگزار می‌کند.

هیئت خادم الرضا(ع)

هفدهمین سال برگزاری مراسم عزاداری دهه اول محرم هیئت خادم الرضا(ع) نیز همانند سالهای گذشته در مجموعه ورزشی دو هزار نفری حیدریان، با سخنرانی حجت الاسلام صالحی خوانساری و مداحی حاج مرتضی طاهری و جواد مقدم برگزار می‌شود.

مراسم عزاداری این هیئت از ساعت 20 و 30 دقیقه و با قرآئت قرآن کریم و زیارت عاشورا از شب اول تا شب یازدهم محرم برگزار می‌شود.

هیئت فاطمیون

هیئت فاطمیون قم نیز برنامه‌های دهه اول محرم خود را در دبیرستان شهید هدایتی قم واقع در خیابان انقلاب، نبش خیابان شهید کلهری برگزار خواهد کرد.

این برنامه از روز دوشنبه 13 آبان به مدت 10 شب و از ساعت 19: 30 با سخنرانی استاد حیدری کاشانی آغاز و در ادامه نیز حاج مهدی سلحشور به مداحی خواهد پرداخت.

بخش دیگری از برنامه‌های دهه اول محرم این هیئت، شعر خوانی شاعران آئینی برجسته استان و کشور خواهد بود و مراسم عزاداری این هیئت نیز به گفته مسئولان از طریق اینترنت و به صورت زنده برای کاربران فضای مجازی پخش خواهد شد.

هیئت محبین اهل بیت(ع)

هیئت محبین اهل بیت(ع) نیز مراسم دهه اول محرم خود را همانند سال‌های گذشته در دبیرستان امام صادق(ع) واقع در میدان روح الله و با سخنرانی حجت الاسلام پناهیان و مداحی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از ساعت 14 هر روز برگزار می‌کند.

مجمع عاشقان حضرت محسن(ع)

مجمع عاشقان حضرت محسن(ع) نیز در دهه اول محرم مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) را از ساعت ۱۳ هر روز، با سخنرانی حجت الاسلام صادق واعظ و مداحی مهدی مختاری در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) واقع در فلکه جهاد برگزار می‌کند.

مراسم عزاداری دهه اول محرم در حسینیه شهدا واقع در بلوار ۱۵ خرداد نیز با سخنرانی آیت الله رضا استادی عضو شورای عالی مدیریت حوزه علیه قم و مداحی حسین شالبافان از ساعت۲۰ برگزار می‌شود.

هیئت اباعبدالله الحسین(ع)

هیئت اباعبدالله الحسین(ع) مراسم دهه اول محرم خود را با سخنرانی حجت الاسلام هادی الیاسی و مداحی مهدی سلحشور، سید مهدی میرداماد و جواد برزگر در حسینیه موج الحسین(ع) واقع در ۵۵ متری عمار یاسر کوچه ۳۷ بعد از اقامه نماز ظهر و عصر هر روز برگزار می‌کند.

هیئت عزادارن مسجد رضویه بازار کهنه قم نیز در دهه اول محرم مراسمات خود را با سخنرانی حجت الاسلام بندانی نیشابوری و مداحی حسین محلوجی از ساعت ۲۰ در این مسجد برگزار می‌کند.

هیئت حضرت فاطمه الزهرا(س)

هیئت حضرت فاطمه الزهرا(س) قم نیز در دهه اول ماه محرم مراسم خود را در حسینیه فاطمه زهرا (س) واقع در بلوار ۱۵ خرداد کوچه ۴۴، با سخنرانی حجت الاسلام غروی از اساتید حوزه علمیه قم و مداحی حاج عباس حیدرزاده از ساعت ۲۰ هر شب برگزار می‌کند.

هیئت کف العباس(ع)

هیئت کف العباس(ع) قم، ظهر دهه اول محرم مراسم عزاداری خود را در مسجد جامع الکلمه واقع در میدان معلم با سخنرانی حجت الاسلام میرزا محمدی و مداحی مادحین اهل بیت(ع) برگزار می‌کند.

 

برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س)

در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) نیز در دهه اول محرم بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء مراسم عزاداری با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی میرباقری و مداحی سید مهدی میرداماد، مرتضی طاهری و حسن شالبافان برگزار می‌شود.

ویژه برنامه سوگ آفتاب هر روز ساعت ۱۰ صبح همراه با قرائت زیارت عاشورا توسط حجت‌الاسلام طباطبایی و سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین فرحزاد و همچنین ویژه برنامه آیین غروب سرخ، همه روزه ساعت ۱۵ با سخنرانی حجت‌الاسلام بیگدلی و حجت‌الاسلام میردامادی و مداحی حاج حسن حیدرزاده و سید علی حسینی‌نژاد در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود.

همایش شیرخوارگان حسینی نیز روز جمعه چهارم محرم ساعت 7 و 30 دقیقه صبح همزمان با سراسر کشور در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

تولیت مسجد اعظم نیز اعلام کرده، مراسم عزاداری در این مسجد در دهه اول ماه محرم بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد و مداحی رضا عاصی برگزار خواهد شد.

مراسم سوگواری سیدالشهداء(ع) در دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی در مسجد مدرسه امیرالمومنین(ع) واقع در خیابان شهداء نیز با سخنرانی حجج اسلام صالحی خوانساری و نظری منفرد و مداحی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هر روز از ساعت ۱۰ صبح برگزار می‌شود.

برنامه‌های مسجد جمکران

ویژه برنامه‌های مسجد مقدس جمکران در دهه اول ماه محرم نیز بعد از بعد از نماز ظهر و عصر با سخنران حجت الاسلام والمسلمین میردامادی و مداحی سید علی حسینی‌نژاد در این مسجد مقدس برگزار می‌شود.

قرائت زیارت ناحیه مقدسه در عصر تاسوعا، و عاشورا و عصر روز یازدهم محرم، همچنین قرآئت زیارت جامعه کبیره در روز یازدهم محرم و برگزاری محافل انس با قرآن در این ایام از دیگر برنامه‌های مسجد مقدس جمکران در دهه اول ماه محرم است.

...............................
مهدی بخشی سورکی

کد خبر 2169346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha