۱۴ آبان ۱۳۹۲، ۹:۳۲

حجت الاسلام رفیعی:

برگزاری مجالس عزاداری سیدالشهدا(ع) جزو شعائر دین است/ عاشورا یک فرهنگ است

برگزاری مجالس عزاداری سیدالشهدا(ع) جزو شعائر دین است/ عاشورا یک فرهنگ است

قم - خبرگزاری مهر: عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به آیه ای از قرآن در خصوص دلیل عزاداری شیعیان برای امام حسین (ع) ابراز داشت: برگزاری مجالس عزاداری جزو شعائر دین است و قرآن هم می‌فرماید شعائر دینی را تعظیم کنید.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ناصر رفیعی، شامگاه دوشنبه در جمع عزاداران هیئت رزمندگان اسلام قم در مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری سیدالشهدا (ع) اظهار داشت: امام حسین (ع) جزو اولیای الهی است و ماه محرم ماه انس و ارتباط با اباعبدالله الحسین (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت است.

حجت الاسلام رفیعی گفت: در سالهای اخیر دشمنان با روش‌های مختلف علیه عاشورا تلاش کردند اما با همه این هجمه‌ها، روز به روز مجالس عزاداری سیدالشهداء (ع) با شور و نشاط بیشتری برگزار می‌شود.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه، با بیان اینکه داستان عاشورا یک رود جاری و یک فرهنگ است، ابراز داشت: خداوند داستان کربلا را برای انبیاء و قبل از تولد رسول خدا (ص) بیان فرموده است.

کار‌شناس مذهبی ادامه داد: حضرت آدم، ابراهیم و موسی در منطقه عراق و در این سرزمین، خون از بدنشان جاری شده که در جواب علت آن خداوند به آنان فرموده که در این سرزمین خون پسر فاطمه (س) بر زمین ریخته می‌شود و انبیاء الهی در‌‌ همان دوران حیاتشان با این مسئله آشنا بودند.

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به مبانی قرآنی عزاداری برای سیدالشهدا (ع) گفت: دلیل عزاداری هر ساله ما برای امام حسین (ع) در آیه ۱۲۰ سوره هود آمده است.

واقعه عاشورا درس‌های فراوانی به همراه خود دارد

وی اضافه کرد: در این آیه خداوند به پیامبر (ص) می‌فرماید قصه‌هایی که در قرآن آمده اثراتی دارد که یکی از آن‌ها موجب محکم شدن دل می‌شود و درس‌هایی در قصص قرآنی نهفته که موعظه و تذکر است و ما هم به این دلیل برای امام حسین (ع) عزاداری می‌کنیم چرا که حادثه عاشورا برای ما درس‌های فراوان داشته و تاثیرگذار است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه، ادامه با اشاره به آیه دیگری از قرآن در خصوص دلیل عزاداری شیعیان برای امام حسین (ع) ابراز داشت: مجالس عزاداری جز شعائر دین است و قران هم می‌فرماید شعائر دینی را تعظیم کنید.

وی با اشاره به سوره شورا آیه ۲۳ اظهار داشت: خداوند به رسول اکرم (ص) فرمود ۲۳ سال برای اسلام زحمت کشیدی و آزار و اذیت دیدی حالا باید به مردم بگویی من از شما اجر و مزدی جز محبت اهل بیت (ع) نمی‌خواهم و این آیه نیز دلیلی دیگر برای برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) است.

حجت الاسلام رفیعی، گفت: در روایات آمده اگر انسان می‌خواهد در بهشت و در کنار پیامبر (ص) باشد، قاتلان امام حسین (ع) را لعنت کند و جوانان باید زیارت عاشورا را همواره بخوانند چرا که در آن نورانیت خاصی وجود دارد.

استاد حوزه و دانشگاه، اضافه کرد: در روایت دیگری آمده اگر کسی بخواهد ثواب شهدای کربلا را داشته باشد هر وقت نام امام حسین (ع) برده شده بگوید "یا لیتنی کنت معکم فافوز فوزا عظیما" به این ثواب دست می یابد و همچنین در ادامه روایت آمده اگر کسی بخواهد خدا را ملاقات کند به زیارت قبر سیدالشهدا (ع) برود.

مجلس، زائر و عزادار سیدالشهداء (ع) جایگاه خاصی دارد

وی بیان داشت: مجلس، زائر و عزادار سیدالشهداء (ع) جایگاه خاصی دارد و ثواب‌های زیارت امام حسین (ع) در واقع جایزه‌های ویژه خداوند است.

وی افزود: در روایات آمده است امام حسین (ع) به تک تک کسانی که برای او اشک می‌ریزند نگاه و برای آن‌ها طلب مغفرت می‌کند و این مسئله ساده‌ای نیست که بتوان به راحتی از کنار ان عبور کرد.

استاد حوزه و دانشگاه، تاکید کرد: جوانان شیعه باید با قرآن انس داشته باشند، چرا که اباعبدالله الحسین (ع) با قرآن مانوس بود و این خوب نیست جوان شیعی ما نتواند قرآن بخواند و در آن تدبیر نکند.

کد خبر 2169461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha