۱۴ آبان ۱۳۹۲، ۱۳:۳۹

حجت الاسلام يعقوبي:

مردم اثبات كردند كه به لبخندهاي غرب دلخوش نيستند

مردم اثبات كردند كه به لبخندهاي غرب دلخوش نيستند

بجنورد - خبرگزاري مهر: قائم مقام نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي با اشاره به حضور پرشور و گسترده مردم استان در راهپيمايي روز 13 آبان امسال گفت: مردم با اين حضور خود اثبات كردند كه به لبخندهاي غرب دلخوش نيستند.

به گزارش خبرگزاري مهر، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در چهل و یکمین نشست شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالي كه همزمان با روز فرهنگ عمومی برگزار شد، اظهار کرد: فرهنگ عمومی در همه امور جامعه ریشه دارد.

امام جمعه بجنورد افزود: فرهنگ عمومی ملموس است و فرهنگ‌سازی‌هایمان را باید در خیابان‌ها نشان دهیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تاکید کرد: بایستی مفاهیم حوزه فرهنگ عمومی بیشتر مورد توجه و رصد باشد.

حجت‌الاسلام یعقوبی اظهار امیدواری کرد؛ با فضا سازی فرهنگی و ارزش گذاری فرهنگی شاهد جلوه‌های روشن و تأثیرات بیشتری در جامعه  باشیم.

وی با گرامیداشت یوم الله 13 آبان و تقدیر از حضور پرشور مردم در خلق حماسه‌ای ماندگار، گفت: ملت ایران همواره با بصیرت و عمق نگاه خود ثابت کرده که پایبند آرمان‌های انقلاب و اسلام بوده و هست و در تمام صحنه‌های اجتماعی و سیاسی حضوری پررنگ دارد.

امام جمعه بجنورد با تشریح مذاکرات و رابطه با آمریکا بر درک عمیق مسائل تأکید کرد و گفت: بایستی با نگاه ولایت بصیرت خودمان را تنظیم بکنیم.

وي افزود: ملت ایران همواره با بصیرت و عمق نگاه خود ثابت کرده که پایبند آرمانهای انقلاب و اسلام بوده و هست و در تمام صحنه های اجتماعی و سیاسی حضوری پررنگ دارد.

امام جمعه بجنورد در خصوص رابطه و مذاکره با آمریکا با تصریح این مطلب که نباید به لبخندهای ظاهری دشمنان همیشگی اسلام و انقلاب دل خوش بود، بر درک عمیق مسائل تأکید کرد و اظهار داشت: اعتماد سازی جاده دو طرفه است و تا زمانی که دشمن دست از شیطنت و دشمنی خود بر ندارد ما نیز بر اراده خود استوار هستیم.

وی در ادامه با تشریح رویکردهای عمران معنوی و مادی در مساجد و تعیین چشم انداز و افق برای مساجد استان اظهار کرد: تمام تشکل‌های موجود در مساجد باید با هم افزایی، کارکرد مساجد را تقویت کنند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی نیز در این نشست با ارائه گزارشی از عملکرد این شورا در نیمه نخست امسال، از برگزاری 12 جلسه شورا، کارگروه و نشست تخصصی، 24 نشست فرهنگ عمومی در شهرها و شهرستان‌ها خبر داد.

حسین ثابت‌قدم‌ وحید همچنین برنامه ریزی همایش سبک زندگی اسلامی و تهیه و تدوین دو سند تقویت فرهنگ مطالعه مفید و سند ازدواج آسان و همچنین تهیه پیش نویس دو سند عملیاتی توسعه و احیای مساجد و سند تقویت فرهنگ قناعت و کسب روزی حلال را نیز از دیگر اقدامات انجام شده از سوی این شورا برشمرد.

کد خبر 2169820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha