۱۴ آبان ۱۳۹۲، ۱۳:۲۹

طرح ویژه برخورد با مشاغل مزاحم در منطقه 7

طرح ویژه برخورد با مشاغل مزاحم در منطقه 7

معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 7 از اجرای طرح ویژه برخورد با مشاغل مزاحم در منطقه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهران احمدی با اعلام این مطلب گفت: طرح ويژه برخورد با مشاغل مزاحم با هدف کسب رضايت شهروندان و حذف مزاحمت هاي احتمالي مشاغل فعال در سطح منطقه به اجرا در آمد.
وی با اشاره به اینکه مشاغل مزاحم شهری موجب اشغال پیاده روها می شوند، بیان کرد: بر هم زدن نظم عمومی با وجود این مشاغل مزاحم ایجاد می شود.
 
معاون شهردار منطقه 7 با بیان اینکه اجرای طرح ضربتی جمع آوری مشاغل مزاحم به منظور تسهیل در رفاه حال شهروندان انجام می شود، تصریح کرد: با متخلفین و مشاغل مزاحم در خیابان شهید مدنی از تقاطع کهن تا خیابان بخشی فر و خیابان دماوند قبل از میدان امام حسین (ع) برخورد شد و تعدادی از آنها تعطیل و برخی دیگر تغییر شغل دادند.
 
وی با اشاره به اینکه منطقه نسبت به شناسايي واحد هاي صنفي كه موجب اشغال پياده رو و اخلال درعبور و مرور مي شوند اقدام می كند، تاکید کرد: مشاغل مزاحمي كه باعث سلب آرامش و ايجاد مزاحمت براي شهروندان مي شود از طريق منطقه شناسايي و پس از ارايه ابلاغ و اخطارهاي قانوني به مالكان در صورتي كه آنان نسبت به رفع تخلف خود اقدام نكنند نسبت به تشكيل پرونده آن ها اقدام و سپس در كميسيون بند ۲۰ ماده ۵۵ مطرح و پس از صدور راي اعمال قانون مي شود.

 
معاون امور شهری و فضای سبز منطقه با اشاره به اقدامات دیگری که در این معاونت انجام شده است، اظهار داشت: به منظور تامین رفاه و ایمنی شهروندان و زیباسازی محیط شهری پل های عابر پیاده مکانیزه سطح منطقه بازسازی و مرمت می شود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 22 پل عابر پیاده معمولی و پنج پل مکانیزه در سطح منطقه وجود دارد، تصریح کرد: سقفهای پلی کربنات پلهای عابرپیاده سطح منطقه تعویض و تعمیر می شود. همچنین با توجه به ضرورت روشنایی پلهای عابر پیاده در طول شب و افزایش امنیت شهروندان، خاموشی تمام پلها برطرف می شود.
 
احمدی با اشاره به اینکه پل های مکانیزه از اهمیت و کارایی بسیار زیادی برای سالخوردگان و کودکان برخوردار است، خاطرنشان کرد: پنج پل مکانیزه منطقه از نظر فنی توسط پیمانکار نگهداری، کنترل و در صورت نیاز تعمیر می شوند.

وی با اشاره به اینکه ‌هرچه تجهيزات و امكانات ترافيكي در سطح شهر بيشتر باشد، امنيت تردد نيز  بیشتر می شود،  اظهار داشت: افزایش تعداد پل‌هاي عابر پياده مكانيزه تمايل شهروندان برای استفاده از پل و عبور از عرض خيابان را بیشتر می کند که نتیجه آن امنيت تردد در سطح شهر است. همچنین با کمتر شدن ميزان تردد عابران پياده در عرض معابر ترافيك شهر نيز روان‌تر مي‌شود و ميزان بروز حوادث كاهش مي‌يابد.

 

کد خبر 2169848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha